پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سالگرد انقلاب اسلامی در بعلبک لبنان

حوزه/ مرکز فرهنگی امام خمینی در بعلبک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسمی برگزار کرد که در آن حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان و محمد مهدی شریعتمدار سفیر ایران در لبنان در حضور جمال الطقش نماینده سابق، رؤسای شهرداری و فعالان و شخصیت ها سخنرانی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز فرهنگی امام خمینی در بعلبک به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مراسمی برگزار کرد که در آن حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان و محمد مهدی شریعتمدار سفیر ایران در لبنان در حضور جمال الطقش نماینده سابق، رؤسای شهرداری و فعالان و شخصیت ها سخنرانی کردند.

الحاج حسن:جمهوری اسلامی، یک الگوی برپایی حکومت اسلامی است

الحاج حسن در سخنان خود بر نقش رهبری امت توسط امام خمینی در زمان زندگی ایشان به عنوان مرجع تقلید و رهبری سیاسی و جهادی در مقابله با رژیم شاه و سلطه آمریکا بر ایران تاکید کرد و گفت: امام خمینی مورد سوء قصد و ترور قرار گرفت و بعد از آن دو بار تبعید شد و فرزندش سید مصطفی ترور شد.

وی ادامه داد: امام خمینی از دهه پنچاه میلادی در ایران و تبعید به مبارزه پرداخت تا در سال 1979 میلادی انقلاب به پیروزی رسید.

وزیر صنعت لبنان تصریح کرد: نتایج راهبردی که با رهبری امام خمینی حاصل شد، در چهار عنوان خلاصه می شود که اولین آن بنیانگذاری جمهوری اسلامی و ارائه آن به عنوان یک الگو و تجربه سیاسی موفق از امکان برپایی حکومتی اسلامی است که بتواند در بردارنده تمامی ادیان، قومیت و فرهنگ ها باشد.

وی ادامه داد: عنوان دوم این است که حکومت ایران با وجود تمام توطئه ها، جنگ ها، تحریم ها و مجازات ها توانست پیروزی ها و دستاوردهایی را به ویژه در زمینه پژوهش های علمی به دست آورد و عنوان سوم نقش منطقه ای و بین المللی است که ایران برای خود به وجود آورده است و تجلیات این نقش در نابودی تروریسم تکفیری و مقابله با طرح های آمریکایی اسرائیل در ایجاد آشوب و فتنه های طایفه ای و مذهبی قابل مشاهده است.

الحاج حسن افزود: چهارمین عنوان، فلسطین و قدس است که ایران نقش راهبردی در حمایت از جنبش های مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی و برنامه های آن در لبنان، فلسطین و سوریه دارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نقش بزرگی در حفظ مسئله فلسطین و جلوگیری از حذف آن داشته و از مقاومت حمایت کرده است.

شریعتمدار: ایران در کنار بیست کشور اول دنیا قرار دارد

محمد مهدی شریعتمدار در سخنان خود به مسیر انقلاب اسلامی اشاره و بر ثبات موضع اسلامی راسخ امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کرد.

وی افزود: ایران توانست با پایداری و ثابت پیروزی ها را به دست آورد و توطئه هایی که دشمنان برای ایجاد درگیری پی ریزی می کردند تا مسائل عادلانه ما را به ویژه مسئله فلسطین و قدس را به فراموشی بسپارد، خنثی سازد.

شریعتمدار تصریح کرد: ایران در زمینه علوم، شناخت، پژوهش علمی و علوم فناوری بیولوژی به خودکفایی رسیده و در کنار بیست کشور اول دنیا قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha