پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراهیم حاتمی کیا

حوزه/ علیرغم همه بی مهری‌های سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی به فیلم‌هایی مانند «به وقت شام» «لاتاری»، از رشد چشمگیر درصد جوایز نسل جدید رویش‌های سینمای انقلاب در این سال‌ها می‌توان امید داشت که سربازان گمنام انقلاب در عرصه سینما به‌زودی این رسانه را به اوج خود خواهند رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید منصور موسوی، از اساتید حوزه علمیه قم و اهواز، در یادداشتی پیرامون سخنان ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، نوشت:

«من فیلم‌ساز وابسته به نظام هستم»

ابراهیمِ سینمای ایران با این جمله غیرمنتظره ولکن به زعم بنده آگاهانه دل به دریایِ آتشِ جبهه رسانه‌ای غرب‌گرایان شرق زیست، زد و کانونی‌ترین بخش گفتمان روشنفکران وابسته سینما را هدف قرارداد.

آری؛ این یک واقعیت است که «هنر از جنس ابزار بوده و در خدمت اهداف» پس نمی‌توان مقوله هنر را بدون پشتوانه مادی و معنوی روانه بازارِ مصرف کرد.

به همین دلیل تصور هنرِ مستقل از مکاتب فکری و قدرت‌های سیاسی، خیالی خام و دروغی بزرگ است به خورد عوام می‌دهند تا با آن پُز روشنفکری دهند!

اما مسأله در آن است که آیا این سلاح کارساز باید در خدمت اهداف سطحی و نظام‌های طاغوتی حیوانی قرار گیرد یا اینکه در مسیر اهداف متعالی و نظام‌های الهی انسانی...؟

جشنواره فیلم فجر به‌عنوان بزرگ‌ترین فستیوال عوامل هنر هفتم، سال‌های سال است که نان انقلاب را خورده و نام آن را یدک می‌کشد و اما دریغ از خدمت به اهداف انقلاب. و این خیانت نابخشودنی تحت لوای تابوی عدم وابستگی به نظام صورت می‌گرفت که این شاگرد  مکتب آوینی ابهت پوشالی آن را شکست و این تفکر را به چالش کشید.

البته علیرغم همه بی مهری‌های سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی، به امثال ایشان و فیلم‌های فاخری همچون «لاتاری» و...، از رشد چشمگیر درصد جوایز نسل جدید رویش‌های سینمای انقلاب در این سال‌ها می‌توان امید داشت که سربازان گمنام انقلاب در عرصه سینما به‌زودی این رسانه را به اوج خود خواهند رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha