پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خاتمی زنجان

حوزه/ نماینده‌ ولی‌فقیه در زنجان با اشاره به این که زشت و زیبای کشور محصول تعلیم و تربیت است، گفت: نیروی انسانی کارآمد مهم‌ترین سرمایه‌ی هر کشوری است، لذا نسل چهارم انقلاب صاحبان اصلی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، در محفل انس با قرآن 700 نفر از دانش‌ آموزان دبستان‌های دخترانه‌ ناحیه دو در حسینیه‌ی اعظم زنجان گفت: اگر کشوری در عرصه‌های جهانی و دیپلماسی، قدرت چانه‌زنی داشته باشد و در حوزه‌های اقتصادی، علمی و ... توفیق بیابد، همه مربوط به نیروی انسانی خوب و کارآمد آن کشور است و نیروی انسانی کشور عزیز ایران نیز شما دانش‌آموزان عزیز هستید.

رئیس کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به این که زشت و زیبای کشور محصول تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: مردان و زنان آینده‌ ساز از سنین کودکی و نوجوانی شروع به ساختن شخصیت خود می‌کنند و شما نیز باید از این سن شروع به خودسازی و خود مراقبتی کنید.

نماینده ولی فقیه در زنجان افزود: مدرسه سنگر جهاد برای شما دانش‌آموزان است،جهاد برای ساختن ایرانی اباد، جهاد برای تقویت روح استقلال و ایستادگی در برابر هجوم همه‌جانبه‌ی دشمنان.

امام جمعه‌ زنجان خطاب به دانش آموزان گفت: شما در سنگر مدرسه دو وظیفه‌ی اصلی دارید، اول خوب درس خواندن، و دوم تعالی روح و اخلاق و باید در این سنگر مهرورزی، انسان‌دوستی، دین‌داری، و غیرت دینی را بیاموزید.

وی در ادامه با بیان این مطلب که وارد به چهل سالگی انقلاب شده ایم، عنوان کرد: یکی از افتخارات این نظام این است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی، با اطاعت از فرامین امام خمینی(ره) و ایثار و عشق و فداکاری ملت، نگذاشتیم یک وجب از خاک مقدس این کشور به دست دشمنان و جهان‌خواران بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه این سند سعادت دنیوی و اخروی دانش‌آموزان را در نظر گرفته است و آنان در سایه‌ی تعالیم جان‌بخش قرآنی تربیت خواهند شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان زنجان افزود: قرآن هدایت‌ کننده و چراغ سعادت ملت‌هاست و پیغمبر اکرم (ص) با منشور هدایتی قرآن توانست دل‌های جهانیان را تسخیر کند. مردم ایران نیز در سال 57، قرآن را سرلوحه‌ی انقلاب خود قرار دادند،قرآن را خواندند و فهمیدند و عمل نمودند و خدا نیز آنان را به پیروزی و فتح و ظفر موفق گردانید.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha