پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان سوئد خواستار مجوز پخش اذان از بلندگوهای مسجد شدند

حوزه/ مسلمانان سوئد با تسلیم درخواست نامه ای رسما از پلیس این کشور خواستند، به حقوق شهروندی آنان احترام گذاشته شده و مجوز پخش اذان از بلندگوهای مساجد در روزهای جمعه داده شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart، مسلمانان سوئد از پلیس این کشور خواستند، به حقوق شهروندی آنان احترام گذاشته شده و مجوز پخش اذان از بلندگوهای مساجد در روزهای جمعه داده شود.

بنیاد مسلمانان وکشو در سوئد درخواست نامه ای به اداره پلیس این شهر داده و خواستار پخش اذان سه دقیقه ای از بلندگوهای مسجد در روزهای جمعه شدند.

اسماعیل ابوهلال امام جماعت این مسجد در این باره گفت: ما می خواهیم جامعه اسلامی در سوئد اینجا را خانه خودشان بدانند. مسلمانان باید به فرهنگ دینی شان افتخارکنند و احساس نکنند که باید آن را مخفی کنند.

وی در ادامه گفت: ما بر این باور هستیم که اذان می تواند تاثیر مثبتی در شهر داشته باشد و به مسلمانان در هم نوا شدن و سازگار شدن با جامعه کمک کند، به ویژه در شهر ما که آخرین آمارگیری ها در سال 2008 نشان داده که 58% ساکنان آن پیشینه خارجی دارند.

ابوهلال در ادامه افزود: مجوز پخش اذان در مساجد اثباتی برای آزادی دینی خواهد بود. مسلمانان در این وکشو گردشگر یا رهگذر نیستند! ما اینجا زندگی می کنیم!

در این میان پلیس اعلام کرده، با توجه به اینکه چنین اجازه ای در شهر استکهلم به مسلمانان داده شده ممکن است جامعه اسلامی در وکشو نیز مجوز پخش اذان در مساجد در روزهای جمعه را دریافت کنند.

لازم به ذکر است اوایل این ماه مقامات دولتی در شهری در شمال غربی آلمان، تنها به سبب شکایت دو تن، مانع از پخش اذان از بلندگوهای مسجدی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha