پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت مسئله وحدت، گفتند: اگر وحدتی که در مسئله راهپیمایی حاصل شد، در مابقی مسائل کشور نیز همینگونه باشد، ضرر نخواهیم کرد؛ متأسفانه برخی امروز هنوز به دنبال شعارهای تبلیغاتی آینده هستند و برای آن برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: انسان هرچه در آیات قرآن بیشتر دقت می کند، مسئله اختلاف را مهمتر می بیند؛ امروز پس از نماز صبح به آیه 208 سوره بقره رسیدم که خداوند متعال فرمود: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ/ ای اهل ایمان! همگی در عرصه تسلیم و فرمان بری [از خدا] در آیید، و از گام های شیطان پیروی نکنید، که او نسبت به شما دشمنی آشکار است».

ایشان ابراز داشتند: یکی از برنامه های شیطان، گمراه کردن گام به گام است؛ کسی که در مسیر حق است، یک مرتبه از راه منحرف نمی شود؛ بلکه گام به گام و آهسته از مسیر خارج می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: برنامه های دشمنان ما از جمله آمریکا نیز همینگونه است و گام به گام به دنبال انحراف جامعه ما هستند.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اهمیت مسئله وحدت، تصریح کردند: اگر وحدتی که در مسئله راهپیمایی حاصل شد، در مابقی مسائل کشور نیز همینگونه باشد، ضرر نخواهیم کرد؛ متأسفانه برخی امروز هنوز به دنبال شعارهای تبلیغاتی آینده هستند و برای آن برنامه ریزی کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت توجه به زبان اشاره کردند و اظهار داشتند: اگر زبان اصلاح شود، کل جامعه اصلاح می شود؛ آبروی مسلمان بسیار احترام دارد و باید مراقب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha