پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمودی

حوزه/ شیخ همام حمودی انقلاب اسلامی ایران را معجزه ای در برابر سلطه قدرت های بزرگ دانست و از کشور های منطقه خواست همچون ایران روابطشان را با عراق ارتقا دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در سایه شرایطی که جهان زیر سلطه قدرت های بزرگ بود، انقلاب اسلامی ایران معجزه ای جهانی بود.

وی بر عمق روابط ایران و عراق تاکید کرد و از کشور های منطقه خواست همچون ایران روابطشان را با عراق ارتقا دهند.

شیخ حمودی این سخنان را در حاشیه مشارکت او و اعضای مجلس اعلای عراق در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در سفارت ایرن در بغداد بیان کرد و افزود: انقلاب اسلمی با رهبری علمایی به پیروزی رسید و علی رغم تحریم ها توانست با تکیه بر ملت خود در تمامی زمینی ها پیشرفت کند و الگویی برای هدایت ملت های جهان به سوی آزادی، کرامت و رد سلطه گری و استکبار باشد.

وی افزود: از افتخارات ایران این است که رژیم صهیونیستی از ترس آن خواب ندارد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی تاکید کرد: روابط عراق و ایران به فضل موضع جمهوری اسلامی ایران بسیار برجسته است و ایران عراق را در راه رسیدن به آزادی و برقراری نظام دموکراسی، تقویت وحدت، خروج از اشغال و حفظ حاکمیت خود در مقابله با داعش یاری کرده است.

وی افزود: بیش از 3000 دانشجوی عراقی در ایران مشغول به تحصیل هستند و ایران به عراق گاز و برق فرستاده و در مقابله با داعش از طریق مشاوره جنگی و سلاح از عراق حمایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha