چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلابی که امام خمینی(ره) پایه گذاری کردند تحولی چشمگیر در جهان بشریت به وجود آورده است، گفت: امروز گفتمان امام خمینی(ره) در جهان به یک گفتمان ماندگار و جهانی تبدیل شده است.

الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به آیه 65 سوره انفعال، گفت:  خدای متعال در این آیه به پیامبر دستور می دهد که مؤمنان را به جهاد تشویق کند و این نکته را خدای سبحان متذکر می شود که مسلمانان اگر 20 نفر باشند بر 200 نفر از کافران پیروز خواهند شد و اگر صد نفر باشند بر هزار نفر از آنان پیروز می شوند یعنی هر یک نفر توان مقابله با ده نفر را دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که این پیروزی بر سه شاخصه مهم استوار است، افزود: نخستین شرط این پیروزی این است که این افراد مؤمن باشند و این قدرت برآمده از ایمان او است.

حجت الاسلام لائینی، صابر بودن را دومین ویژگی و شاخصه مؤمنان عنوان کرد و گفت: سومین ویژگی نیز این است که دشمن تفقه چندانی ندارد و از آگاهی و معرفت و بصیرت بالایی برخوردار نیست اما مسلمانان از این فهم، معرفت، آگاهی، شناخت، فهم بالا و بصیرت برخوردار هستند و همین اصول موجب پیروزی آنها در برابر دشمنان خواهد شد.

وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) یک تنه در برابر یک جمعیت مشرک و بت پرست ایستادند و مقاومت کردند، گفت: ایشان با تلاش های تبلیغی خود توانستند از آن جمعیت مشرک، قوم موحدی را به وجود بیاورد و دین خدا را حاکم کند. 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام علی(ع) نیز در عرصه های مبارزه با دشمنان در میدان های جنگ جانفشانی های بسیاری انجام دادند، افزود: نخستین امام شیعیان به تنهایی خود را به دریایی از دشمنی ها زدند و خود در کام خطر قرار دادند و عامل پیروزی اسلام ناب شدند.

وی با بیان این که در دوران معاصر نیز امام خمینی(ره) به تنهایی و تنها با تکیه بر قدرت اراده، شجاعت و شهامت درونی خود در برابر ظلم و استبداد ایستادند و قیام کردند، گفت: در آن مقطعی که امام راحل مبارزات علیه رژیم را آغاز کردند مردم و حوزویان این راه و افق دید امام راحل را نداشتد و همه این تلاش ها را بی ثمر می دانستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کسی فکر نمی کردند که یک روحانی از حوزه بتواند شاه یک کشور را از مملکت بیرون و حکومت دیگری را پایه گذاری کند، افزود: وقتی امام خمینی(ره) فرمودند شاه باید برود، شاید خیلی ها می خندیدند و باور نمی کردند، اما آن قدرت روحی و نفوذ اراده، آن نفس گرم معنوی ایشان، آن چنان اثرگذار بود که همه جامعه را متحول کرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام خمینی(ره) برای مقابله با ظلم و استبداد دوران بسیار مصمم بودند و هیچ قدرتی یارای مقابله با اراده ایشان نبود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به دلیل قلب مطمئنی که داشتند نسبت به آینده قیام و نهضت کاملاً خوش بین بودند.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با تأکید براین که قدرت روحی و شجاعت امام خمینی(ره) عامل پیروزی و موفقیت ایشان بود، خاطرنشان کرد: امام از تهدید های رژیم سابق هیچ هراسی نداشت و بدون توجه به تهدیدات رژیم در مسیر هدف والایی که داشتند حرکت می کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خداوند متعال در انسان مؤمن قدرت و اراده بالایی قرار داده است که می تواند یک جامعه را نیز متحول کند، افزود: امام خمینی(ره) با اراده پولادین نه تنها ایران، بلکه همه دنیا را نیز متحول کرد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که انقلابی که امام خمینی(ره) پایه گذاری کردند، تحولی چشمگیر در جهان بشریت به وجود آورده است، بیان داشت: امروز گفتمان امام خمینی(ره) در جهان به یک گفتمان ماندگار و جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید آمریکا مدعی است که ما جهان را در کنترل داریم اما من هر طرف را نگاه می کنم می بینم امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی حضور و قدرت نفوذ معنوی دارند، تصریح کرد: اسلامی که مسلمانان خاورمیانه در پی هستند اسلام آمریکا و ترکیه نیست بلکه اسلام ایران است. 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسیاری از سیاستمداران غربی، ایران اسلامی را قدرت اول منطقه و بازیگر فعال و تأثیرگذار در سطح جهان می دانند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در برابر قدرت و نفوذی که ایران اسلامی در منطقه دارد، زمین گیر شده اند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که ایران اسلامی امروز به یک قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای تبدیل شده است، تصریح کرد: یک نشریه آمریکایی در گزارشی ایران را از هفت قدرت برتر دنیا در سال 2017 قرار داده است.

وی افزود: کشوری که کسی آن را به حساب نمی آورد، امروز به اعتراف دشمن به یکی از هفت قدرت برتر دنیا تبدیل شده است و دشمن می گوید هر کجا که نگاه می کنم قدرت و نفوذ معنوی امام و مقام معظم رهبری است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام  راحل شعار «مامی توانیم» را نهادینه کردند، گفت: ما می توایم دنیا را متحول کنیم، قدرت های استکباری را به چالش بکشیم و​ اسلام می تواند سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha