شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار روحانیون با رهبری

حوزه/ گردآورنده مجموعه «منشور روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» گفت: این منشور در ۱۵ مجلّد شامل بیش از ۹ هزار صفحه می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام خراسانی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا(س)، با ارائه گزارشی از روند گردآوری «منشور روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» گفت: منشور حوزه و روحانیت، مجموعه‌ مدون آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب در موضوع مهم و حساس حوزه و روحانیت است که کار پژوهش و تدوین آن از نیمه‌ دوم سال ۱۳۸۶ در مؤسسه لوح‌وقلم آغاز شد و اکنون در ۱۵ مجلّد شامل بیش از ۹ هزار صفحه ارائه می‌شود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: این اثر، به عنوان کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه و روحانیت، راه را برای تولید آثار و استنباطات موضوعی، تحلیلی و ترویجی به‌ویژه تولید اسناد راهبردی و برنامه‌های عملیاتی، هموارتر و متقن‌تر خواهد کرد؛ هم اکنون گام های بعدی برای تحقق این مهم برداشته شده است و در حوزه آموزش، مدرسه فقهی عالی اسلام بر پایه مطالعات حوزه و روحانیت که در این منشور انجام شده راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام خراسانی افزود: دستیابی و ارائه‌ حداکثری و جامع آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه و روحانیت، مورد تأکید جدی این پژوهش بوده است که برای این مقصود، بیانات و مکتوبات منتشرشده و منتشرنشده از ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ تا پایان سال ۱۳۹۵ مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفت.

وی با بیان این که ۲ هزار عنوان از سخنرانی ها و مکتوبات ایشان مورد پژوهش واقع شده است، گفت: در منشور حوزه و روحانیت، سه سرفصل حوزه، روحانیت و تعاملات بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته است.

این پژوهشگر حوزوی جامعیت، اتقان و وثاقت را از ویژگی های این اثر برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از این مجموعه برای نخستین بار است که منتشر می شود.

وی یادآور شد: این منشور با حضور علما و شخصیت های حوزوی در روز سوم اسفندماه که مصادف با سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام خمینی(ره) است رونمایی می شود.

حجت الاسلام خراسانی در پایان گفت: پژوهش و تدوین این اثر در مؤسسه‌ی لوح‌ و قلم انجام شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظّم انقلاب اسلامی منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha