پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسیحیان سوئد از پخش اذان از بلندگوهای مساجد حمایت کردند

حوزه/اسقف فردریک مودئوس به نمایندگی از کلیسا، ضمن حمایت از حق مسلمانان برای پخش اذان از بلندگوهای مسجد گفت: بی صبرانه منتظر شنیدن صدای اذان اسلامی هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جامعه مسیحیان سوئدی از مسلمانان در رابطه با مسئله پخش اذان از بلندگوهای مساجد حمایت کردند.

اسقف فردریک مودئوس به نمایندگی از کلیسا، ضمن حمایت از حق مسلمانان برای پخش اذان از بلندگوهای مساجد گفت: بی صبرانه منتظر شنیدن صدای اذان اسلامی هستیم. ما امیدواریم بتوانیم صدای اذان را در کنار صدای زنگ کلیسا بشنویم.

اسقف ضمن حمایت از همسایگان مسلمان، از همشهریان مسیحی اش نیز خواست تلاش بیشتری برای شناختن مردمی که نمی شناسند به کار بگیرند.

وی در ادامه افزود: اگر بیشتر تلاش کنیم خواهیم فهمید که آن ها نیز مردمانی مثل خود ما هستند.

این درحالی است که روز گذشته بنیاد مسلمانان شهری در سئود درخواست نامه ای به اداره پلیس فرستاده و خواستار پخش صدای اذان از بلندگوهای مسجد، حداقل هفته ای یک بار برای نماز جمعه شده بودند.

گفتنی است در کشورهای اروپایی و غربی مسلمانان اغلب قادر به شنیدن صدای اذان نیستند زیرا مقامات محلی به بهانه آلودگی صوتی در مناطق مسکونی مانع از پخش اذان از بلندگوهای مساجد می شوند.

لازم به ذکر است براساس آخرین گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال 2011، مسلمانان نزدیک به 450-500 هزار نفر از جمعیت 9 میلیونی کشور سوئد را به خود اختصاص داده اند.

در آوریل 2013 نمازگزاران برای نخستین بار موفق به شنیدن صدای اذان در مسجدی در جنوب استکهلم شدند. این صدا به قدری برایشان جدید و خارق العاده بود که اشک شادمانی در چشمان برخی از آنان جمع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha