چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فضای مجازی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  
 

حوزه،به بازار بزرگ علمی و فناوری قدم نهاد

مدیر حوزه های علمیه گفت: بدون تردید جهان اسلام امروز نیازمند نگاه منطقی، سنجیده و قرائت درست از اسلام بوده، باید فراتر از نگاه های جغرافیایی، قومی، زبانی و مذهبی در کنار هم قرار بگیرم.آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر تأسیس بازار بزرگ علمی، فناوری و اقتصادی در سرزمین های اسلامی، با بیان این که ایران و ترکیه نقش مهمی را می توانند برای پیمودن این مسیر ایفا نمایند. خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم شاهد هم افزایی های گسترده علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور ایران و ترکیه باشیم. این رفت و آمد های علمی می تواند اثرات عمیقی را رقم بزند. وی افزود:بدون تردید جهان اسلام امروز نیازمند نگاه منطقی، سنجیده و قرائت درست از اسلام بوده، باید فراتر از نگاه های جغرافیایی، قومی، زبانی و مذهبی در کنار هم قرار بگیرم.

 

حوزه نجف در موضوع خرافات و عرفان های کاذب موضع گرفت

حضرت آیت الله فیاض بیان داشتند:در حال حاضر عرفانی بین مردم متعارف شده است که هیچ اصل و اساسی ندارد، ادعا و إخبار از غیب، هیچ اصل و اساسی ندارد. این آقا یا آن آقا خبر از غیب می دهد، می گویند عرفان است اما این‌ها عرفان نیست، عرفان، علوم اهل بیت (ع) فقه اهل بیت (ع) و اصول اهل بیت (ع) هستند. اگر چنین عرفانی اصل داشت، اهل بیت ع آن‌ها را برای مردم بیان می کردند، همان‌طور که احکام فقهی را بیان کرده‌اند. فلسفه هم همین‌طور است، فلسفه مانند فلسفه سبزواری و امثال این‌ها، در همان افکار قدیم مانده‌اند و تطوری در این‌ها ایجاد نشده است. امروز می‌دانیم که طبیعات فلسفه از زمره خرافات است، اما الهیات آن دو قسم می شود، یک قسمت آن الهیات به معنای اخص است و یک قسمت الهیات به معنای اعم، آنکه به معنای اعم است، بحث وجود، اعراض و جواهر است، این امور در اصول ما با تطوری بیش‌تر وجود دارد. این‌ها فی الواقع فلسفه نیست، در الهیات بمعنی الاخص البته غالب آن مقداری سر مردم را گرم کرده است، ولی مفهوم صحیحی ندارد، کسی که می خواهد فلسفه بخواند، اصول و روش رئالیسم آقای مطهری چیز خوبی است و متعرض فلسفه های جدید هم شده است. کتاب فلسفتنا آقای صدر را بخواند که به درد روز او می خورد، اما کتاب سبزواری و امثال این‌ها به درد او نمی خورد.

 

حوزه علمیه با ابتکاری نو،به صنعت گردشگری ورود پیدا کرد

مدرسه علمیه تبلیغی بین الملل ویژه گردشگران خارجی ناصریه اصفهان حجت الاسلام زمانی اظهار کرد: مرکز تبلیغ بین‌الملل ناصریه در کنار تبلیغ چهره به چهره، تبلیغات نمایشگاهی و تولیدات چندرسانه ای، چاپ و ترجمه متون تبلیغی، ارتباط مجازی فعال با گردشگران خارجی و...، نگاه خاصی نسبت به تولید و ارتقاء محصولات نرم افزاری تبلیغی نیز دارد وی  تصریح کرد: نرم‌افزار آموزش نماز به زبان انگلیسی از جمله جدیدترین تولیدات مدرسه است که توسط شرکت صباپ تهیه و برای استفاده علاقه‌مندان منتشر می‌شود.وی، درباره ایده شکل‌گیری تولید این نرم‌افزار خاطرنشان کرد: کمبود محصولات و تولیدات فرهنگی رسانه‌ای، به ویژه در حوزه بین‌الملل به‌ حدی زیاد و چشمگیر است که در هر عرصه‌ای وارد شویم مشاهده می‌شود که حجم زیادی از کارها را می‌توان انجام داد.مبلغ زباندان حوزه علمیه اصفهان درباره ایده تولید نرم‌افزار آموزش نماز به زبان های مختلف، گفت: انگیزه اصلی نبودن اثری شیعی و مناسب برای آموزش نماز و مخصوصا ویژهتلفن همراه و مهم بودن مسئله نماز برای گردشگران خارجی بود.

 

شروط عمار حکیم،برای سعودی ها اعلام شد

عربستان سعودی که چندی پیش و پس از سفر مقتدی صدر به این کشور از دیگر شخصیت‌های شیعی عراق از جمله "سید عمار حکیم" برای سفر به ریاض دعوت کرده بود، مجدداً دعوت خود را تکرار و حکیم نیز در پاسخ، شروطی را برای پذیرش این دعوت مطرح کرد. حکیم شرط اول خود را "دیدار با شیعیان عربستان" بیان کرده و گفته است که در صورت سفر به این کشور باید در مناطق شیعه‌نشین عربستان حضور یابد و با شیعیان عربستان از نزدیک دیدار داشته باشد.و دیگرشرط سید عمار حکیم برای سفر به ریاض، در خصوص "بحرین" است و وی تأکید کرده که در صورت سفر به عربستان باید در این سفر وضعیت محاصره شیخ "عیسی قاسم"، رهبر شیعیان بحرین و بازداشت شیخ "علی سلمان" دبیرکل حزب الوفاق مشخص شود

 

حوزه علمیه قم،بحرین را در آغوش گرفت

حسن صداریی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه درابتدای این نشست علمی با بیان خیر مقدم در سخنانی گفت: از ظلمی که در نزدیکی ما رخ می دهد، بسیار متاثر و متاسف هستیم.وی افزود: ملت بحرین از مظلومیت مضاعف رنج می برد؛ این نشست، نشستی علمی، حقوقی است که با حضورکارشناسان امر و فرزندان بحرین و علمای این کشور برگزار می شود. صدرایی عارف اظهارکرد: رسانه حوزه خود را نسبت به تمام مسایلی که با حضور دین و انسانیت مرتبط است، مسئول می داند؛ بررسی علمی و حقوقی بر اساس معیارهای بین المللی انجام می شود و صدای این مظلومیت مضاعف باید به مجامع حقوقی برسد.دیپلماسی حاکم بر سیاست خارجی کشور به مسئله بحرین توجه کند

دادگاه استیناف،همچنان روحانی های محبوس را معلق گذاشت

دادگاه استیناف بحرین صدور حکم در مورد پرونده اتهامات شیخ حسن عیسی و چند متهم دیگر را تا 27 مارس به تاخیر انداخت.دادگاه ابتدایی حکم اعدام محمد ابراهیم ملا رضی آل طوق و محمد رضی عبدالله حسن و حبس ابد برای پنج متهم دیگر و سلب تابعیت هشت نفر و 10 سال زندان برای پنج متهم دیگر از جمله روحانی بحرینی به نام سید مرتضی السندی و شیخ حسن عیسی الورزوق را صار کرده بود و علاوه بر این حجت الاسلام سندی و مرزوق را به پرداخت جریمه 100 هزار دینار محکوم کرده بود.دادگاه آل خلیفه بر این باور است که این متهمان بمبی را در ستره منفجر کرده اند که موجب هلاکت دو افسر پلیس شده است و از سوی دیگر آیت الله شیخ عیسی قاسم را متهم به تامین مالی تروریسم کرده اند و بهانه آنها برای این اتهام واهی نیز کمک های مالی شیخ عیسی قاسم به خانواده های انقلابیون بازداشت شده است.

 

حوزه لبنان،کارگروه مقاومت،تشکیل داد

در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت شهدای مقاومت لبنان و با هدف حمایت از رزمندگان مجاهد مقاومت که با خون خود تصاویر زیبایی از حماسه را به در برابر تکفیری ها و رژیم صهیونیستی به تصویر کشیدند، حوزه علمیه حضرت زهرا(ع) وابسته به جامعة المصطفی در کشور لبنان با همکاری شورای حمایت از مقاومت اسلامی، مراسم "هفته حمایت حوزویان از مقاومت" را برگزار کرد. در این مراسم تعدادی از مدیران بخش های مختلف حوزه علمیه حضرت زهرا(ع) و بانوان مدرّس حوزه و گروهی از خواهران طلبه شرکت داشتندخانم جمال عمار عضو شورای اداری هیئت حمایت از مقاومت در سخنان خود بر ضرورت حفظ مسیر مقاومت با استفاده از تمام ابزارهای موجود تاکید کرد و گفت: وظیفه حمایت از مقاومت در درجه اول وظیفه ای فردی است که ثمره آن را در دنیا و آخرت برداشت می کند.

 

روحانیون هم به راویان جنوب،پیوستند

با بیان اینکه مؤسسه سیره شهداء یکی از مراکز فرهنگی و از مراکز مردم نهاد است، گفت: این سیره در سالهای اخیر مورد توجه جدی مبلغان قرار گرفته و حتی در دفتر تبلیغات هم دارای رتبه بسیارخوبی است.دبیر ستاد راویان روحانی کشور با بیان اینکه نهادینه کردن کارورز راوی در مناطق عملیاتی از مسائل مهم در سیره شهدا بوده است، عنوان کرد: در این طرح راویان روحانی که آشنایی کاملی با تبلیغ فضای روایت گری ندارند و در حقیقت اعزام اولی می باشند، در یادمانهای عملیاتی که تحت عنوان کارورزی راوی طراحی شده، قرار می گیرند و به صورت کارگاهی با مباحث راوایت گری مناطق عملیاتی آشنا می شوند.حجت الاسلام آبیار وی بابیان اینکه امسال 14 یادمان در استان خوزستان طراحی شده گفت، امسال 60 راوی روحانی در طی 10 روز در مناطق عملیاتی  مستقر می شوند و به امر روایت گری در موضوعات از قبل تعیین شده خواهند پرداخت.حجت الاسلام آبیار گفت: ستاد راویان روحانی دارای مقر های در  مناطق اندیشمک، خرمشهر و اهواز خواهد بود.

 

دومینوی حبس روحانیون،به آذربایجان رسید

دادگاه باکو مدت زندان «حجت الاسلام طالع باقرزاده» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان را طولانی تر کرد.دادگاه منطقه قرهداغ در حومه باکو، طالع باقرزاده را به علت در اختیار داشتن مینی سی‌دی در زندان، به پنج ماه حبس محکوم کرد که به این ترتیب، با افزوده شدن این پنج ماه به حکم مجازات قبلی، طالع باقرزاده ۱۸ سال زندانی خواهد بود.پیش‌تر، رئیس جنبش اتحاد مسلمانان به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود که ۱۷ سال و ۹ ماه و ۱۳ روز از آن باقی مانده است.«فارض نمازلی» وکیل مدافع طالع باقرزاده گفت: وی در دادگاه تاکید کرد این قبیل حکم‌های سفارشی نخواهند توانست وی را از مبارزه‌اش منصرف کنند.

 

مراجع از بالندگی حوزه کردها،تقدیر کردند

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به روند رو به رشد حوزه استان، گفت: در دیدارهای اخیر با مراجع عظام و علما، پس از ارائه گزارش، این بزرگان از رشد حوزه استان ابراز خرسندی کردند. مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه در این سالها تلاشهای بسیاری توسط حوزه استان و مدارس علمیه شهرستانهای تابعه برای گسترش کمی و کیفی برنامه ها صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه در این مدت شاهد تغییرات چشمگیری در مدارس علمیه سطح استان کردستان بوده ایم و امید داریم که این تغییرات همچنان روند رو به رشد خود را خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه استان کردستان تمام سعی خود را برای ترقی مدارس علمیه جزم کرده است، گفت: ان شاء الله با تامین بودجه های لازم و نیز حمایت های معنوی علما و بزرگان استان از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان کردستان، شاهد موفقیت روزافزون طلاب باشیم.

 

روشندلان هم به عزاداران مظلومه مغصوبه،پیوستند

حجت‌الله حاتمی مدیر روابط عمومی اداره‌ کل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: دو روحانی در همدان اقدام به برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه سلام‌الله علیها برای ناشنوایان استان کرده‌اند. وی ادامه داد: این برنامه در ساعت ۱۵:۳۰در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن‌ماه در نمازخانه اداره‌کل بهزیستی استان برگزار می‌شود.حاتمی با بیان اینکه استقبال از این برنامه بسیار خوب بوده است، افزود: در برنامه دیروز ۱۰۰ نفر از ناشنوایان استان حضور داشتند.وی گفت: این برنامه برای نخستین‌بار در استان با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و باورهای مذهبی در بین ناشنوایان و برای رفع نیازهای مخاطبان آنها برگزار می‌شود.مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: برنامه مستندی از این مراسم‌ها تهیه شده تا الگوی کار در برنامه‌های آینده اداره‌ کل باشد.

 

مسابقات قرآنی اوقاف،خانه تکانی کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص ابلاغ دستورالعمل چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تغییراتی که در این دوره نسبت دوره گذشته صورت گرفته است، گفت: مسابقات در دوره چهل و یکم در سه بخش آوایی، معارفی و آواها و نغمات دینی برگزار می‌شود. در بخش اول، مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود. در بخش معارفی نیز مسابقات در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن و در بخش آواها و نغمات دینی نیز مسابقات در رشته‌های اذان، دعاخوانی، همخوانی، همسرایی، مقطع‌خوانی گروهی، انشاد انفرادی و انشاد چندزبانه برگزار می‌شود.

 

اعزام بیش از ۳ هزار مبلغ در طرح سوگواره یاس نبوی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف حجت الاسلام احمد شرفخانی گفت: همزمان با ایام فاطمیه طرح سوگواره یاس نبوی با اعزام سه هزا و ۳۰۷ نفر از روحانیون آموزش دیده و متخصص حوزه علمیه در سراسر کشور برگزار می شودمعاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: برنامه تجمع سوگوارن عزاداری حضرت زهرا(س) در صبح روز شهادت در آستان مقدس امامزادگان، برگزای همایش رهروان یاس نبوی در روز شهادت 2 ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء ویژه بانوان، مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) با عنوان تجمع سادات در 466 بقعه سراسر کشور همراه با اهدای شال سبز از جمله برنامه های فرهنگی تبلیغی طرح سوگواره یاس نبوی باشد.

 

مدال آزادی اندیشه،بر سینه حوزه هنوز درخشان است

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس و اعضای کمیته مرکزی آزاد اندیشی حوزه های علمیه با تقدیر از برنامه ریزی برای مسأله آزاد اندیشی در حوزه، اجرا شدن با انضباط این کار را امری ضروری دانستند.معظم له افزودند: مسأله آزاد اندیشی در حوزه ها اصل بوده و بهترین دلیل آن درس های خارج و سطح عالی حوزه است که شاگردان با کمال آزادی اشکالات و نظرات خود را در دروس گوناگون مطرح می کنند.ایشان با بیان این که رابطه استاد و شاگرد، سوال و جواب و اشکال کردن جایگاه ویژه ای در حوزه دارد،معظم له عنوان کردند: در زمان ما شبهه افکنی بیش از هر زمان دیگری است از این رو مراکز آزاد اندیشی باید دقت بیشتری داشته باشند که شبهات، جلسات را تحت الشعاع قرار ندهد و نتیجه معکوس نشود؛ بنابراین اصل کار در حوزه وجود داشته اما در زمان حاضر احتیاط بیشتری لازم دارد و باید دقت شود.

 

مدعیان نیابت،مراجع را هدف گرفته اند

گروهی از شورای علمای اروپا از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا رضوی رئیس این شورا با حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی و رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) در لندن دیدار کردند. نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفتند: امر مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که پس از روشن شدن میزان قدرت و تاثیرگذاری مرجعیت شیعه و آیت الله العظمی سیستانی در عراق و به میدان آمدن بیش از میلیون نفر با فتوای ایشان در طول دو روز برای مبارزه با داعش، اکنون دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که مرجعیت خطری بزرگ برای منافع و اهداف آنها است و از این رو برای از بین بردن این قدرت بزرگ و شکستن هیبت آن توطئه و برنامه ریزی می کنند تا بتوانند تصمیم های مرجعیت را بی تاثیر کنند و برای رسیدن به این هدف به نشر اعتقادات و افکار باطل در شبکه های ماهواره ای می پردازند و عده ای نیز در این میان پیدا شده اند که ادعای نیابت و سفارت امام زمان(ع) را دارند تا مردم را از مرجعیت دور سازند، اما هدف دشمنان از تمام این توطئه ها تضعیف تشیع و شیعیان است.

 

زنان در دین هم از مردان پیشی گرفتند

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: فرق ما با غربی ها در این است که آنها انسان را به مذکر و مونت تقسیم می کنند در حالی که ما انسان را انسان و یک حقیقت واحد می دانیم، چرا که حقیقت انسان به روح انسان است و روح انسان موجودی است مجرّد و اختصاصی به زن یا مرد ندارد.ایشان به روح لطیف و اثرپذیر زنان و برخورداری بیشتر آنان از سلاح اشك اشاره كردند و گفتند: مسائل دینی اثرش در خانم ها بیشتر از مردهاست برای اینكه آنها رقیق ترند، از این رو «الم یعلم بان الله یری» در زنان بیشتر دیده و حس می شود.حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه دین با دعا و مناجات پیشرفت کرد نه با جهاد، بیان داشتند: كاری كه از سلاح دعای كمیل برمی آید از سلاح آهن برنمی آید. «و سلاحه البكاء» در زنها خیلی بیشتر است و در جهاد اكبر هم همین سلاح كارساز است، جهاد اصغر است که نیاز به سلاح آهنی دارد و جهاد اكبر، آه می خواهد.

 

زن از دامن مرد به معراج میرود

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که حضرت یحیی محصول نیایش حضرت مریم بود بیان داشتند: زنان جامعه اگر اصلاح شوند، مردان هم اصلاح می شوند، آن وقت است که می فهمد جمال و كمالش در این نیست كه نزد نامحرم خودنمایی كند یا با نامحرم اختلاط داشته باشد. یك مادر خوب می تواند فرزندداری كند و همسر و جامعه را اداره كند، ذات اقدس اله زن را مظهر رحمت قرار داده است.ایشان در پایان اظهار داشتند: متخصص تشخیص صبح صادق از صبح کاذب، منجم است، متخصص تشخیص عطش صادق از عطش کاذب، پزشک است و جامعه الزهرا(سلام الله علیها) می تواند متخصص تشخیص تمدن صادق از تمدن کاذب باشد.

 

حوزه کشمیر،مورد ترور قرار گرفت

محمد یوسف ندیم دبیر کل جنبش وحدت اسلامی کشمیر بر اثر تیر اندازی افراد ناشناس در منطقه بدگام کشمیر به قتل رسید.محمد یوسف ندیم دبیر کل جنبش وحدت اسلامی کشمیر بر اثر تیر اندازی افراد ناشناس در منطقه بدگام کشمیر به قتل رسید.وی علاوه بر این از رهبران آزدیخواه کشمیر و از اعضای کنفرانس آزادی بود.پس از انتشار خبر کشته شدن محمد یوسف ندیم، رهبران و فعالان آزادیخواه کشمیر این واقعه را به شدت محکوم کرده و آن را صدمه ای جبران ناپذیر دانستند.سید علی شاه گیلانی از رهبران برجسته منطقه جامو و کشمیر ضمن همدردی با خانواده محمد یوسف ندیم، ترور ناجوانمردانه او را محکوم کرد و از دست دادن محمد یوسف ندیم را ضایعه ای اسف بار دانست.

 

حوزه،نگاه جدیدی را به زکات گشود

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار گفت: پرداخت زکات توسط مسلمان و اهمیت به این مهم از دین مبین اسلام خود نوعی اقتصاد مقاومتی در برهه کنونی از زمان است.حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام، گفت: فلسفه زکات، تأمین قوت فقرا و از بین بردن کبر و نخوت است.معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار افزود: امیرالمومنین (ع) می فرمایند: « همانا خداوند در اموال ثروتمندان، قوت و روزی فقرا و مستمندان را واجب نمود و هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر اینکه ثروتمندان زکات مال خویش را از آنان امتناع کرده اند».وی با اشاره به اینکه زکات اثرات روحی و اجتماعی خاصی بر جامعه دارد، گفت: پرداخت زکات و اهمیت دادن به این واجب دینی باعث می شود که انسان بیش از پیش فروتن و سبک بال باشد. آن دست از کسانی که در پرداخت خمس و زکات خود کوتاهی نمی کنند، همیشه زندگی سرشار از موفقیت، آرامش و ... دارند.

 

عضو مجلس خبرگان به غیر روحانیون "نه" گفت

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: توصیه من به مرکز رسیدگی به امور مساجد این است که در انتخاب روحانیان کار را بر عهده ستاد اقامه نماز، حوزه علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان بگذارد و افراد غیر روحانی در انتخاب و جابجایی های ائمه جماعت وارد نشوند.آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد استان گفت: اگر مرکز رسیدگی به امور مساجد بخواهد با موفقیت کار خود را ادامه دهد، باید از تجریبات سازمان های این چنینی که در دیگر شهر ها در حال فعالیت هستند استفاده کنند.عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مساجد سنگره انقلاب و اسلام به شمار می روند، از این رو باید متدینان و افراد انقلابی در راستای پیشرفت این نهاد مهم در جامعه بیشترین فعالیت را انجام دهند.مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: از مشکلاتی که باید مورد بررسی واقع شود این است که بعضی از مساجد بدون امام جماعت هستند و یا اینکه افراد غیر روحانی و غیر طلبه، امام جماعت می شوند.وی در پایان گفت: توصیه من به مرکز رسیدگی به امور مساجد این است که در انتخاب روحانیان کار را بر عهده ستاد اقامه نماز، حوزه علمیه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان بگذارد و افراد غیر روحانی در انتخاب و جایجایی های ائمه جماعت وارد نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha