سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در تمام امامزاده‌های این استان با حضور ۲۹ روحانی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های سوگواری دهه دوم شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در تمام امامزاده‌های این استان با حضور 29 روحانی مبلغ برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم سوگواری ایام دهه فاطمیه از 28 بهمن‌ماه به مدت پنج شب در تمامی امامزاده‌های استان با دعوت از 19 نفر مبلغ از روحانیون قم و 10 نفر مبلغ بومی استان برگزار می‌شود.

«نزار قطری» مداح مراسم سوگواری ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین از برگزاری مراسم محوری سوگواری ایام فاطمیه در این استان با حضور مداح برجسته «نزار القطری» خبر داد و گفت: مراسم محوری سوگواری دهه دوم فاطمیه با حضور این مداح مشهور، در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم سوگواری دهه دوم فاطمیه در مرکز استان به مدت پنج شب همراه با مراسم ویژه در امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد با حضور مداح بین‌المللی نزار قطری، محمدرضا ایزی و علی لنگری همراه با سخنرانی دکتر نوایی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص مراسم ویژه این ایام افزود: در شب وفات این حضرت مراسم ویژه سوگواری در بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد و تمامی امام‌زاده‌های استان خواهیم داشت که در صبح روز شهادت مراسم عزاداری با حضور هیئات مذهبی در امام زادگان سطح استان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان

وی اظهار داشت: مراسم ویژه بانوان پیش از نماز مغرب و عشا در روز شهادت با عنوان همایش «رهروان یاس نبوی» در بقعه متبرکه امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار می‌شود و پس از نماز مغرب و عشا مراسم ویژه شام غریبان برای عموم مردم را در همان مکان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد در خصوص برنامه‌های فرهنگی این ایام گفت: خیمه‌های معرفت با موضوع مشاوره و غرفه مجازی و غرفه‌ای را نوجوانان و کودکان در امام‌زاده‌ها در مدت این پنج شب در خصوص تبلیغ و ترویج سیره نبوی برپا می‌شود.

برگزاری  جشنواره وقف به مناسبت ایام فاطمیه در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از برگزاری پنجمین جشنواره وقف در 6 اسفندماه در بجنورد خبر داد.

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در این پنج شب برنامه‌هایی در این خصوص در امام زادگان سید عباس (ع) بجنورد، سید جعفر (ع) و مهدیه اسفراین، حمزه رضا (ع) و غیبی (ع) در شیروان، ابراهیم انصار (ع) در شهر فاروج، عبدالرحمان (ع) سیاه دشت، جعفر (ع) و زین‌العابدین (ع) سنخواست برگزار می‌شود.

ثبت 10 موقوفه به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه در حال حاضر 10 موقوفه به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در خراسان شمالی طی سال‌های اخیر ثبت‌شده است، گفت: هدف ایجاد موقوفه حضرت زهرا (س) ترویج فرهنگ فاطمی و وقف در جامعه است.

وی اهداف موقوفه حضرت زهرا (س) را حمایت و کمک به هزینه‌های اجتماع عزاداری‌های فاطمی هم‌زمان با سالروز شهادت این حضرت دانست و اظهار داشت: حمایت و کمک به هزینه‌های برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) و برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ فاطمی و وقف برای حضرت زهرا(س) به تشخیص متولیان از دیگر اهداف مشخص شده برای این موقوفه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ وقف بین هم استانی‌های عزیز تعداد موقوفه بانو حضرت فاطمه زهرا (س) افزایش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha