جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز شهید در یمن

مبارز یمنی با اشاره به این که تا امروز بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم عادی یمن به شهادت رسیده اند، گفت: از آمار مذکور، ۲ هزار و ۲۷ نفر شهید مربوط به زنان و ۲۸۰۰ شهید کودکان بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سید حسن العماد ‌از مبارزان کشور یمن، پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی «نهضت جهانی حضرت روح الله (ره)»، در مسجد امام حسین(ع) بیرجند،اظهار کرد: بنده از میان ملتی آمده ام که بنا به گفته سازمان ملل، بزرگترین فاجعه و اتفاقات ناخوشایند در آنجا اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: از میان ملتی آمده ام که مدت سه سال است که هر روز قتل و کشتار را در بین مردم مظلوم و بی پناه آن شاهد هستیم و به طور کامل در معرض محاصره هستند و بزرگترین و پولدارترین کشورهای مسلح جهان، یمن را محاصره کرده و آنان را می کشند.

این مبارز یمنی با اشاره به این که تا امروز بیش از ۳۵ هزار نفر از مردم عادی یمن به شهادت رسیده اند، ابراز کرد: از آمار  مذکور، ۲ هزار و ۲۷ نفر شهید مربوط به زنان و ۲۸۰۰ شهید کودکان بوده اند.

العماد اضافه کرد: جای بسی تاسف است که تا امروز،۲۱ هزار نفر از مردم عادی یمن، مجروح شده اند و ۶۰درصد بیمارستان های یمن یا تعطیل و یا توسط موشک ها نابود شده اند. آمار فوق بنابر ادعای خود دشمن بوده است.

این مبارز یمنی با طرح این سؤال که مگر ملت یمن چه گناهی کرده که به این طریق مورد ظلم و قتل قرار می گیرد؟ افزود: اتفاقاتی که در یمن افتاد، سبب شد که صدای اعتراض آیت الله خامنه ای به عنوان  رهبر عموم شیعیان جهان بلند شود و معظم له بارها فرموده اند که" ملت یمن، مظلوم است".

العماد بیان کرد: دلیل بروز این همه اتفاقات در یمن به این دلیل است که در زمان صدر اسلام، یمنی ها از یاوران امیرالمومنین(ع) بودند و از ایشان دفاع می کردند و وقتی که دشمن فهمید که کشور یمن، یک پایگاه برای دفاع از اندیشه های امام علی(ع) بوده است، به محاصره این کشور پرداختند و حتی در یک روز مبادرت به قتل بیش از ۳۰هزار نفر در این کشور کردند.

وی با بیان این که مهمترین هدف دشمن، دور کردن یمنی ها از تشیع و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت بوده است، اظهار کرد: آمریکایی ها هنگامی که دیدند یمنی ها دوباره در راستای مکتب اهل بیت(ع) پیش می روند، دشمنی خود را با آنان روز به روز بیشتر می کنند.

این مبارز یمنی با تاکید بر این که امام خمینی(ره) سبب بیداری این انقلاب و همچنین همه ملت ها و کشورهای دنیا شد، افزود: در راستای حفظ این انقلاب تا می توانید کوشا باشید، چرا که خداوند از تک تک شما  در این خصوص، سؤال می کند و باید در این زمینه پاسخگو باشید.

العماد در پایان گفت: قدر امام خامنه ای را بدانید و مظلومیت مردم یمن را به گوش همه جهانیان برسانید.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha