پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد حوزه ودانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام اباذری تصریح کرد: انتظار قبل از آن كه از ادعاى انسان فهمیده شود، از رفتار و كردار او فهمیده می شود و نمی توان هر كسى كه ادعاى دوستى و ولایت امام زمان(عج) را دارد، در شمار دوستان و منتظران حضرت قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام اباذری در کارگاه آموزشی «مهدویت و انتظار» در حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: منتظران و یاوران مصلح جهانی باید خود صالح باشند، بنابراین برای فراهم كردن زمینه ظهور حضرت، ما باید از خود آغاز كنیم و با اراده‏ای محكم، عزمی راسخ و برنامه ‏ای دقیق به اصلاح افكار و اندیشه‏ ها و نیز تغییر رفتار و كردارمان بپردازیم و با آگاهی از وظایف عملی و گسترش شناخت خود از مبانی دینی و معرفتی، در راه تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی خویش، تلاش و كوشش نماییم.

این کارشناس مهدویت با اشاره به این که امام زمان(عج) شدیداً به شیعیان خود عشق مى ‏ورزند، افزود: انتظار قبل از آن كه از ادعاى انسان فهمیده شود، از رفتار و كردار او فهمیده  می شود و نمی توان هر كسى كه ادعاى دوستى و ولایت امام زمان(عج) را دارد، در شمار دوستان و منتظران حضرت قلمداد کرد.

وی اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که ظهور آمدنی نیست، بلکه رسیدنی است، یعنی باید در امر ظهور منجی عالم بشریت زمینه‌سازی کنیم و بسترهای لازم را فراهم کنیم و این‌گونه نیست که ما از خودمان هیچ تحرکی نداشته باشیم و منتظر بمانیم تا امام عصر(عج) ظهور فرمایند.

حجت الاسلام اباذری با بیان این که یکی از نقاط ضعف جامعه امروز ما بدون شک نشناختن ضرورت‌های اهداف ظهور منجی عالم بشریت است، افزود: شواهد معتبر تاریخی و تجربه‌های عینی درن هضت بزرگ اسلامی ایران به خوبی نشان می‌دهد که نقش قشر جوان در ظهور حضرت حجت(عج) و حکومت آن حضرت به مراتب چشمگیرتر از گذشته و امروز خواهد بود و خدمات جوانان در راه تحقق آرمان‌های امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف به اوج خود خواهد رسید.

وی یکی از زمینه ظهور را دین مداری و دین داری دانست وب یان داشت: انسان بايد در عصر غيبت بيشتر به دستورات الهي توجه کرده و از محرمات پرهيز كند و متعبد و مقيد به انجام تكاليف خدايی باشد، چرا که در عصر غيبت انسان ها بيشتر در معرض آفات و آسيب ها قرار مي گيرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha