پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمدی

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: اگر به وصیت نامه امام(ره) را که در جمیع شئون فردی، اجتماعی و سیاسی جامعه رهنمود داده است و راه اصیل اسلامی را پیش پای ملت ها گذاشته، عمل کنیم، آن روز می‏‏ شود گفت فرهنگ اصیل اسلامی در جوامع اسلامی ظهور پیدا کرده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مهدی احمدی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین گفت: در بدو انقلاب رفتارهای مردم نشان از گذشت، ایثار، کمک به هم نوع، انفاق، به اشتراک گذاشتن داشته های خود با دیگران داشت و در برهه ای فرهنگ عمومی جامعه این بود که همه مردم باید باسواد باشند و شاید نهضت سواد آموزی که امام(ره) راه اندازی کرد را بتوان بخشی از فرهنگ تعریف کرد که بر اساس آن کسی نباید در جامعه اسلامی زیست کرده و بی سواد باشد.

وی افزود: فرهنگ هر ملتی را عقاید و اخلاق و آداب و رسوم سنن آن ملت تشکیل می ‏‏دهد، به همین جهت ما می ‏‏توانیم در یک جمله وصیتنامه امام را به عنوان مهمترین اصول و پایه های فرهنگ اسلامی ملت مسلمان و حکومت اسلامی جهان بدانیم.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: اگر به وصیت نامه امام(ره) را که در جمیع شئون فردی، اجتماعی و سیاسی جامعه رهنمود داده است و راه اصیل اسلامی را پیش پای ملت ها گذاشته، عمل کنیم، آن روز می‏‏ شود گفت فرهنگ اصیل اسلامی در جوامع اسلامی ظهور پیدا کرده است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: اساس انقلاب اسلامی فرهنگی است و اگر اهداف فرهنگی را از انقلاب بگیریم، سایر اهداف سیاسی، اقتصادی و معیشتی را از دست داده‌ایم.

وی اظهار کرد: در هر عرصه ای که بخواهیم مردم حضور داشته باشند باید از راه فرهنگ وارد آن شویم و نیروهای ناب فرهنگی انقلابی در مغز این حرکت هستند، همان طور که الهام بخشی جمهوری اسلامی نیز برای حرکت تمام ملت‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha