پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 رهبر انقلاب

حوزه/ امام خامنه ای رهبر مسلمین جهان طی چند سال اخیر فرموده اند که «اسلام به غرب و اروپا خواهد رفت» و خوشبختانه اکنون شاهد تحقق این وعده هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، علی احمد صادقی، از فعالان فرهنگی کشور پاکستان، پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی «نهضت جهانی حضرت روح الله»، در  مسجد امام حسین(ع) بیرجند، اظهار کرد: جمهوری پاکستان در سال 1347 از هند مستقل شد.

وی با اشاره به این که 97 درصد جمعیت پاکستان را مسلمان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: از این میزان 77 درصد اهل سنت و قریب به 20 درصد تشیع هستند.

این اندیشمند پاکستانی افزود: بر کسی پوشیده نیست که پاکستان، اولین کشور دارای کلاهک هسته ای هست و مشهورترین فیلسوف و متفکر، علامه اقبال لاهوری مربوط به کشور پاکستان است.

احمد صادقی با اشاره به این نکته که بزرگان زیادی در گذشته انقلاب اسلامی را پیشگویی کرده اند، عنوان کرد: امام خامنه ای رهبر مسلمین جهان طی چند سال اخیر فرموده اند که «اسلام به غرب و اروپا خواهد رفت» و خوشبختانه اکنون شاهد تحقق این وعده هستیم.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران آرمان اقبال لاهوری بود، اذعان داشت: به همین دلیل اقبال  لاهوری با جمع شدن کشورهای اسلامی در ژنو مخالف بود و اعتقا داشت باید در تهران جمع شوند.

احمد صادقی با اشاره به ویژگی های مشترک بین پاکستان و ایران گفت: مسلمان بودن از اولین نقاط مشترک این دو کشور است.

وی با بیان این که که اشتراک تاریخی و سیاسی، دومین اشتراک بین ایران و پاکستان است، بیان کرد: امروز اسلام در پاکستان و هندوستان گسترش یافته است.

این اندیشمند پاکستانی با اشاره به این که  اشتراک فرهنگی، از سومین اشتراکات به ویژه زبان فارسی است، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی زبان فارسی در دانشگاه پاکستان تدریس می شود. همچنین جمعیت علمای اهل سنت پاکستان بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد که هدف مهم آن، اجرای اسلام محمدی است.

وی در پایان با بیان این که  شیعیان قبل از انقلاب در پاکستان هیچ موقعیتی نداشتند، تصریح کرد: اولین نهضت فقه جعفری بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شد و  به بیان تفکر انقلاب و امام راحل(ره) پرداخت که بایستی قدرشناس آن باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha