شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بشیر حسینی میانجی

حوزه/ دبیر انجمن شعر طلاب گفت: به جهت غربت و مظلومیت حضرت زهرا(س) ما نیازمند تلاش مضاعف در زمینه شعر فاطمی هستیم.

حجت الاسلام سید بشیر حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت ام ابیها(س) ابراز داشت: شعر فاطمی حقیقتاً زینت دیوان های شعری است و حقیقتاً شاعران آیینی باید بیش از دیگران قدردان این فرصتی باشند که خدای متعال و اهل بیت(ع) از این حیث به آن ها عنایت کرده اند که توفیق شعر گفتن برای حضرت زهرا(س) را داشته باشند.

وی همچنین افزود: اساساً راز جذابیت شعر آیینی به ویژه مدح و مرثیه زهرای مرضیه(س) در این است که با نیتی پاک، اخلاص، همراه با ابراز محبت از سویدای دل و با هدفی آسمانی سروده می‌شود که بی شک این تلاش ارزشمند رضایت و قُرب الهی را نیز به دنبال دارد.

دبیر انجمن ادبی نیر همچنین با اشاره به وجود غربت در زمینه فعالیت های ادبی در خصوص اهل بیت(ع) به ویژه ساحت مقدس حضرت فاطمه(س) گفت: راز این غربت، عدم آشنایی کامل و همه جانبه‌ شعرا نسبت به فضائل و مناقب و مصائب حضرات معصومین(ع)خصوصاً حضرت زهرا(س) است که به تعبیر روایات متعدد، شناخت ایشان برابر با درک شب قدر است.

وی بیان داشت: از این حیث بسیار ضروری است که بیش از این ها به بحث شعر و ادبیات در زمینه تبیین شخصیت و سیره و سبک زندگی آن بزرگوار از سوی شاعران و ادیبان و فرهیختگان جامعه پرداخته شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha