شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مکرم محمد احمد

حوزه/ رئیس شورای عالی رسانه های مصر گفت: ما تصمیم گرفته ایم از این پس مجری هر برنامه دینی مسئول میهمان خود باشد تا هنگام بروز هرگونه تخلف رسانه ای در زمینه صدور فتوا در برنامه های تلویزیونی به میهمان خود تذکر بدهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مکرم محمد احمد رئیس شورای عالی رسانه های مصر اعلام کرد: الازهر و دارالافتاء مصر هم اکنون در حال بررسی لیستی از علما هستند که وزارت اوقاف آن را ارائه کرده است و قرار شده این علما مجاز به صدور فتوا در رسانه ها باشند و لیست جدیدی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: الازهر نهاد مسئول برای مجازات تخلفات اعضای این لیست است و رسانه ای کردن این لیست توسط شورای عالی رسانه ها نیز بنا به درخواست الازهر صورت گرفته بود.

رئیس شورای عالی رسانه های مصر در ادامه بر ضرورت پایان یافتن تخلفات رسانه ها و مجریان برنامه ها در این زمینه تاکید کرد و گفت: ما تصمیم گرفته ایم از این پس مجری هر برنامه دینی مسئول میهمان خود باشد تا هنگام بروز هرگونه تخلف رسانه ای در زمینه صدور فتوا در برنامه های تلویزیونی به میهمان خود تذکر بدهد و اگر این تخلف ادامه پیدا کند، وظیفه دارد برنامه را متوقف کند و اگر این کار را نکند مجازات قانونی برای وی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha