پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حضرت زهرا(س) جان خود را در راه ولایت فدا کردند و هرگز ولایت را تنها نگذاشتند، چرا که سربلندی هر دو جهان در گرو پیروی از ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس علمیه استان قزوین، با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: زنان مطرح در قرآن هریک دارای شاخص‌ ویژه‌ای هستند، ولیکن حضرت فاطمه(س) به تنهایی همه شاخص‌ها را به همراه دارد.

وی افزود: فاطمه(س) حقیقت حُسن و تجسم عینی آن بود و این امر نشان می دهد باید با الگو برداری از سیره زندگی ائمه اطهار به گونه ای عمل کنیم که در نماز، رفتار و کردار ما نمود دلشته باشد، ولایت جزئی از پذیرش اسلام است که در این بین افرادی که اهل شناخت فاطمه(س) جزئی از لشکر فاطمیان و حامیان ولایت هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که امروز باید با توسل به اهل بیت(ص) در زیر لوای پرچم پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به گونه ای عمل کنیم که زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشیم، اظهار کرد: اگر بانوان به حضرت زهرا(س) اقتدا کنند و رهرو ایشان باشند، بدحجابی ها کاهش یافته و معضلاتی که امروز سوغات فرهنگ مبتذل غرب است، در جامعه اسلامی کمرنگ می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت زهرا(س) جان خود را در راه ولایت فدا کردند و هرگز ولایت را تنها نگذاشتند، چرا که سربلندی هر دو جهان در گرو پیروی از ولایت است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فاطمه زهرا (س)، معیار فضائل بود و جایگاه زنان جهان را شکوه و منزلت بخشید و بزرگ بانویی که جنبه های مختلف پارسایی، پاکدامنی و حضور یک بانوی مسلمان در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی را با جلوه ای بی نظیر و ماندگار در تاریخ جهان ثبت کرد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) ماورای تمامی خلقت‌ها است و وقتی وجود ایشان خلق شد، در روایت است که ملائکه به سجده افتادند، چرا که با خلقت فاطمه زهرا (س)  نورانیت آسمان‌ها و زمین را افزایش داده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز امیدواری کرد: در این ایام با سوگواری بر غم شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) خداوند منان توفیق تفکر و تعمق در سیره زندگانی بزرگان دین مبین اسلام را به ما عطا فرماید تا بتوانیم در زمره پیروان راستین مکتب انسان ساز اسلام قرار گیریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha