پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله مقتدایی از نمایشگاه کتاب دین در قم

حوزه/ یکی از مزیت های نمایشگاه کتاب امسال، گسترش عناوین کتاب است که بالاتر از سال های قبل بوده و حتی از کشورهای مختلف شرکت کرده اند؛ به هر حال، عناوین کتاب مختلف است؛ اما قیمت بالا از عیوب آن است که جلوی قدرت خرید را گرفته است.

آیت الله مقتدایی امروز در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: توفیق نصیب شد از نمایشگاه کتاب بازدیدی داشته باشیم؛ این نمایشگاه فرصت مناسبی برای اهل مطالعه ایجاد کرده و حوزویان و اساتید باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه تاکید کرد: یکی از مزیت های نمایشگاه کتاب امسال، گسترش عناوین کتاب است که بالاتر از سال های قبل بوده و حتی از کشورهای مختلف شرکت کرده اند؛ به هر حال،  عناوین کتاب مختلف است؛ اما قیمت بالا از عیوب آن است که جلوی قدرت خرید را گرفته است.

وی با بیان این مطلب که خداوند متعال در قرآن کریم به قلم سوگند خورده است، ابراز داشت: این عنایت خداست که به چیزهای که اهمیت بالایی برای خلقت و انسان ها دارد، قسم می خورد؛ چرا که قسم وسیله ای برای انتقال علوم سابقین به لاحقین است.

آیت الله مقتدایی گفت: اگر قلم نباشد، علوم از بین می رود؛ علومی که در جهان دایر است و از آن استفاده می شود، علومی است که بزرگان و دانشمندان گذشته از آن استفاده نموده و بر اساس آن به تألیف پرداخته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان ساخت: مسئله بعدی، کلمه «و مایستطرون/ آنچه که به وسیله قلم ثبت، مکتوب و تولید می شود»، است؛ این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خداوند متعال به آن قسم یاد می کند تا از آن غافل نشویم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha