پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ دولتمردان عربستان جا در پای اجداد خود یعنی ابوسفیان در دشمنی و قتل عام مسلمانان یمن و سوریه گذاشتند. ما ایرانیان، دولت مردان عربستان را نوکر امریکا می دانیم. این کشور برای سوریه ویمن نقشه می کشد، برای اثبات نوکری و خوش خدمتی به امریکا، مسلمانان یمن را می کشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اندیشمندان هندی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد،گفتند: امام اول شیعیان فرمودند« نباید در مقابل دشمنان سکوت کرد»، این مسئله نشان از اهمیت مبارزه با ظلم و ستم و مجاهدت در برابر استکبار و اسرائیل است.  

 این مرجع تقلید بیان داشتند: مسلمانان نباید در مقابل ظلم ساکت باشند. اهل علم در گذشته یک وظیفه داشتند و امروز نیز رسالت قیام در برابر ظالمان دارند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی باتاکید براینکه دولت مردان عربستان جا در پای اجداد خود، یعنی ابوسفیان در دشمنی و قتل عام مسلمانان یمن و سوریه گذاشته اند، تاکید کردند: ما ایرانیان، دولت مردان عربستان را نوکر آمریکا می دانیم. این کشور برای سوریه و یمن نقشه می کشد، برای اثبات نوکری و خوش خدمتی به آمریکا، مسلمانان یمن را می کشد.

این مرجع تقلید گفتند: ما ایرانیان نمی توانیم ظلم علیه مسلمانان را ببینیم و ساکت بشینیم. این آرزو است که ما با ظلم آنها  شریک شویم و در مقابل ظلم و حرکت آنها علیه مسلمانان مقابله نکنیم.

ایشان بیان داشتند: ما کاری به سیاست مداران نداریم، به مسلمانان می گوئیم، نباید در مقابل کفر و ظلم ساکت شد، اگر ساکت شویم، باید منتظر باشیم حوادثی مانند یمن، فلسطین و قدس دوباره تکرار شود. قدس را از همین طریق از ما گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: راه مبارزه با جبهه استکبار و ایادی آنها درمنطقه، مبارزه با ظلم، وحدت مسلمانان، عدم سکوت و بیداری مسلمانان در برابر جبهه استکبار است.

ایشان افزودند: درایران رهبری چون امام راحل و ولی فقیه بود که توانست مردم را در برابرظلم بیدار کند و موجب پیدایش انقلاب در جهان شود. این کار مهمی است که باید مسلمانان انجام دهند. وحدت و بیداری مهم است و باید برای مقابله با دشمنان این کار صورت گیرد.

ایشان با بیان اینکه در کشور هند عالمان و دانشمندان فرهیخته ای قرار دارند ، گفتند: از خصوصیات این کشور این است برای اهل علم،عالمان و دانشمندان احترام خاصی قائل هستند.

این مرجع تقلید افزودند: در سفری که در گذشته به هند و مراکز علمی مانند «علیگر» داشتم، در کنفراسن علمی به آنها گفتم علوم اسلامی با توحید  و خدا همراه بوده، ولی در ادامه راه این علوم اسلامی از سوی معاندین تبدیل به علوم سکولار شده و کاری کردند از دین و خدا در علوم اسلامی خبری نباشد.

معظم له با بیان اینکه تاریخ مایه عبرت است، اظهار داشتند: در گذشته تمام مناطق، تحت سیطره اسلام قرار داشت و علوم اسلامی از اسلام به سایر مناطق نفوذ کرده بود. امروز  لازم  است عظمت اسلام را در دانشگاه و مراکز علمی هند احیاء کنیم،  این رسالت مهم اندیشمندان مسلمان است.

۴۰/۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha