چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام رمضانی گفت: زنان و مردانی که در مدرسه حضرت زهرا(س) زانو بزنند و به حضرت صدیقه(س) اقتدا کنند، فرزندانشان شاگردان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) خواهند شد

حجت الاسلام علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه» در قزوین اظهار کرد: وجود با برکت پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) و فرزندان معصوم ایشان بالاترین نعمت خداوند بر انسانهایی است که طالب حق هستند و باید آنها را پیشوا قرار داده و به آنها اقتدا نماییم.

وی افزود: اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت حضرت زهرای مرضیه(س) است و راه شناخت این بانوی اسلام از طریق عبادت، زهد، تقوا، علم، عفت، پاکدامنی و دفاع از ولایت ایشان حاصل می شود.

این استاد حوزه ادامه داد: این بانوی بزرگوار نه تنها الگویی برای زنان به شمار می رود، بلکه شخصیتی کامل و فراتر از جنسیت، قومیت و زمان و مکان بوده و هر انسانی با تاسی به رفتار و منش الهی ایشان، می تواند به فضایل اخلاقی فراوانی دست پیدا کند.

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: عزتی که ملت ایران، نظام اسلامی و رهبر معظم از آن برخوردار است نتیجه آموختن در مدرسه حسینی است و یادآور پیام حضرت زهرا(س) است.

وی با بیان این که ملت اسلام مفتخرند بانویی به عنوان الگوی زنان بشریت دارند که خداوند ایشان را الگوی طهارت قرار داده است، اظهار کرد: خانه او، خانه نور،‌ ایمان، ایثار، جهاد و فداکاری بود و در بیش از 70 روایت بر این واقعیت اذعان شده که آیه تطهیر در شأن فاطمه، فرزندان، شوهر و پدر ایشان نازل شده است و این نگاه تبیین‌کننده جایگاه زن و خانواده و خانه در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم سبک زندگی ما به آموزه‌های دینی نزدیک شود و جامعه اسلامی به جایگاه خود برسد، باید به معنای واقعی، فاطمه را به عنوان الگو به جامعه معرفی و بر آن پافشاری کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: زنان و مردانی که در مدرسه حضرت زهرا(س) زانو بزنند و به حضرت صدیقه(س) اقتدا کنند، فرزندانشان شاگردان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) خواهند شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha