سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در یادداشتی با تاکید بر این که برای خنداندن مردم هرگز دست به دامن مسخره کردن دیگران نشویم، آورده است: گویا تلویزیون ما برای ساخت برنامه به بن بست کامل خورده است و برای ماندن و جذب مخاطب دست به هرکاری می زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در یاددشتی آورده است: آن گاه که خدای متعال انسان را خلق کرد اورا اشرف مخلوقات نامید وخودش را برای خلقت چنین موجودی تحسین کرد.«فتبارک الله احسن الخالقین»

هدف از قبیله ای کردن انسانها از نگاه قرآن چیست؟

آیا انسانها برتری نسبت به همدیگر دارند؟

از نگاه خداوند متعال مراد از گروه بندی انسانها برای شناخت است. «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا».

هیچ قومی و هیچ گروهی نسبت به دیگر مردمان ارجحیت ندارند بلکه در پیشگاه خدای متعال همه انسانها برابرند وتنها ملاک برتری تقوای الهی است.«إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ».

متاسفانه گاهی از سوی انسانهای غافل ملاک برتری مسائل دنیوی ویا تعصبات بی پایه واساس غیر اخلاقی وخلاف انسانیت وآموزه های دینی قرار میگیرد که جا تاسف دارد.

امشب پای تلویزیون نشسته بودم که برنامه دورهمی درحال پخش بود و حقیر علیرغم میل باطنی محتوای این بر نامه رامی شنیدم که باکمال تعجب آقای مهران مدیری مطالبی را عنوان می کرد که دقیقا خلاف اخلاق اسلامی وحتی موجب پیگرد حقوقی بود.

برای خندان حضار و بینندگان با تمسخر از مردم هند و آداب و رسوم آنها می گفت و افراد حاضر هم بلند می خندیدند و دست می زدند. و البته ای اولین بار نیست و در همین برنامه بارها به افراد وگروه ها توهین های صورت گرفته مورد اعتراض هم واقع شده است.

ذکر چند نکته در این باره ضرورت دارد.

۱. گویا تلویزیون ما برای ساخت برنامه به بن بست کامل خورده است و برای ماندن و جذب مخاطب دست به هرکاری می زند.

سازندگان این گونه برنامه ها باید دقت کنند که هدف فقط سرگرمی و شاد کردن مردم نیست، بلکه منظور اثر گذاری وفرهنگ سازی هم هست.

یکی از محرمات در آموزه های دینی ما غیبت کردن و تمسخر دیگران است. نباید این گونه فکر کنیم که چون ما در ایران زندگی می کنیم پس می توانیم به دیگر ملت ها از جمله ملت هند توهین کنیم، اتفاقا این کار بر خلاف فرهنگ ایرانی است و ایرانیها همیشه در فرهنگ و تمدن زبانزد عام وخاص بوده اند .

در این خصوص حتی اگر به لحاظ حقوقی هم نگاه کنیم دولت هند می تواند به دلیل توهین به مردمانش از رسانه ملی شکایت کند.

۲. تعجب من از کسانی است که در سالن برنامه دورهمی حضور دارند جدای از تشویق و دست زدنهای بی مورد وبی مزه، چطور به خود اجازه می دهند که هنگام تمسخر وتوهین به دیگران برای کارشناس ومجری برنامه دست می زنند بدون اینکه به کلام او توجه لازم را داشته باشند.

لذا بنده به عنوان متولی بخشی از فرهنگ این سرزمین متمدن لازم دیدم که نسبت به این اقدام چند خط کوتاه بنویسم و البته باید همه ما نسبت به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی حساس باشیم ودر جهت ار تقای آن نقش خودمان را ولو به اندازه سر سوزن ایفا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha