جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شعر

حوزه/ نشست علمی «رابطه شعرآیینی با شعر انقلاب اسلامی»  با حضور علیرضا قزوه  در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علیرضا قزوه شاعر متعهد و اندیشمند انقلاب اسلامی ایران میهمان استادان و دانشجویان گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مجازی المصطفی بود و در این جلسه که به صورت وبیناری برگزار شد، دانشجویانی از 10 ملیت این جلسه را مشاهده کردند.

علیرضا قزوه در این جلسه به تعریف شعر آیینی و شعر انقلاب پرداخت و با مروری در شعر گذشتگان و سبک های شعری از آغاز تا به امروز گفت: شعر آیینی، شعر ملیت و دین است و هر دو عنصر کنار هم شعر آیینی را تقویت می کند؛ به عبارتی دیگر اگر شاعری از نوروز هم سخن می گوید، در واقع او شعر آیینی گفته و به آیین ملی – ایرانی توجه داشته است؛ بنابراین شعر انقلاب نیز شعری آیینی است که از دو عنصر مذهب و ملیت به خوبی بهره مند شده است.

وی در ادامه ضمن بیان وضعیت کنونی شعر انقلاب و جایگاه آن در جامعه جهانی گفت: ما در شعر انقلاب به دنبال یک سبک شعری بوده و شعر انقلاب از جهت کمیت و کیفیت نسبت به شعر گذشتگان ارتقاء یافته است.

این شاعر آئینی در پایان تصریح کرد: در سال گذشته چهار کتاب بنده در چند کشور به زبان های عربی و انگلیسی چاپ شده که نشان دهنده آن است که رشد مناسبی در حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس داشته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha