پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست «مبارزه با اسلام هراسی» در منچستر برگزار می شود

حوزه/ برگزار کنندگانِ نشست «مبارزه با اسلام هراسی» که قرار است ۱۱ مارس به صرف چای و قهوه در شهر منچستر انگلیس برگزار شود را هر دو گروه مسلمانان و غیرمسلمانان تشکیل می دهد که باور دارند اسلام هراسی هر دو گروه را متاثر ساخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، نشست «مبارزه با اسلام هراسی» در بعد از ظهر روز یکشنبه 11 مارس 2018 میلادی به صرف چای و قهوه در شهر منچستر انگلستان برگزار می شود.

هدف از برپایی این نشست بررسی مبحث اسلام هراسی، ارزیابی نیروهایی که در مسئله اسلام هراسی در جوامع غربی ایفای نقش می کنند و تاثیر منفی اسلام ستیزی و اسلام هراسی بر کلیت جامعه و اجتماعات مذهبی اعلام شده است. حمایت از یکدیگر، گوش دادن به درد دل های اسلام هراسی و درک متقابل در اجتماعات دینی از دیگر اهداف این همایش اعلام شده است.

برگزارکنندگان این همایش را مسلمانان و غیرمسلمانان تشکیل می دهند و یک پنجم برگزار کنندگان این گردهمایی مسلمانانی هستند که مسئله اسلام هراسی را مستقیما و از نزدیک تجربه کرده اند و دیگر برگزارکنندگان غیرمسلمان نیز بر این باورند اسلام هراسی یک معضل ملی بوده و نه تنها بر روی مسلمانان بلکه بر روی تمامی مردم جامعه تاثیر منفی برجای گذاشته، همچنین می تواند سبب ایجاد تفرقه و شکاف میان اعضای اجتماع شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha