شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که هر چه میزان حضور مبلغان در مدارس بیشتر باشد، بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان دانش آموزان از بین خواهد رفت، تصریح کرد: تعامل حوزه و آموزش و پرورش نباید مقطعی باشد و کمیته همکاری ها باید تقویت و استمرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه آموزشی مبلغان مدارس امین، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تحکیم ارزش های دینی در جامعه، گفت: تعامل آموزش و پرورش با حوزه موجب شکوفایی نظام تعلیم و تربیت می شود.

وی، حضور روحانیان در بدنه آموزش و پرورش را موجب تقویت باورهای دینی دانش آموزان مدارس دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حدود هزار روحانی امام جماعات در مدارس استان نماز را اقامه می کنند.

حجت الاسلام صادقی کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه را جایگاه مناسبی برای بهره مندی نظام آموزشی کشور از توان و ظرفیت های حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: تعامل حوزه و آموزش و پرورش نباید مقطعی باشد و  کمیته همکاری ها باید تقویت و استمرار داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود تقویت باورهای دینی دانش آموزان در مدارس را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این هدف امروز با طرح مبلغان مدارس امین در حال محقق شدن است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امروز ظرفیت بسیار خوبی در مدارس علمیه وجود دارد که می توان از این پتانسیل بالای تبلیغی در جهت تعمیق باورهای دینی دانش آموزان بهره گرفت، بیان داشت: حضور مبلغان دینی در مدارس و ارتباط مستقیم با دانش آموزان اثرات مطلوبی در پی داشته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با برنامه ریزی صورت گرفته میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه، بیشتر از توان و ظرفیت طلاب جوان و خوش فکر استان استفاده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: هر چه میزان حضور مبلغان دینی در مدارس بیشتر باشد به طور حتم بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان دانش آموزان از بین خواهد رفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در مدارس را یکی از رسالت های مهم مبلغان عنوان کرد و گفت: در بررسی های به   این نتیجه رسیدیم که حضور مبلغان دینی در مدارس خروجی بسیار خوبی را در پی داشته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یکی از مهم ترین برنامه هایی که معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان در طول سال دنبال می کند توانمند سازی مبلغان دینی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی لازم است مبلغان دینی اطلاعات علمی خود را هر روز به روز کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یک مبلغ برای موفقیت نیازمند ابزار کارآمد تبلیغی است، تصریح کرد: یکی از این ابزارهای مهم اطلاعات علمی به روز است، چون پیشرفت علم، سطح معلومات دانش آموزان را بسیار افزایش داده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مهم‏ترین عوامل موفقیت در تبلیغ دینی، آگاهی و توانایی لازم ‏در بیان مسائل و موضوعات اسلامی دانست و بیان داشت: اگر مبلغ دینی بدون علم و آگاهی از مطلبی در کرسی خطابه بحث ‏کند و پیرامون آن سخن ‏گوید، به دین و ارزش کلام و شخصیت‏ خود آسیب ‏می ‏رساند.

حجت الاسلام صادقی، متناسب نبودن ابزار و شیوه های تبلیغ را یک آسیب جدی دانست و تأکید کرد: متناسب نبودن ابزار تبلیغی مبلغ در بیشتر موارد موجب ناکار آمدی او می شود از این رو باید ضمن حفظ ابزار سنتی تبلیغ، برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان از ابزارهای جدید نیز بهره مند بود.

وی با اشاره به این که امروز شاهد هجمه های گسترده فرهنگی علیه ارزش های دینی هستیم، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در میان نسل جوان می توان بهترین سد برای خنثی سازی توطئه های نرم دشمنان اسلام باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند توطئه های نرم دشمنان را خنثی کند، گفت: حضور در صحنه مبلغان  می تواند مانع از بسط و گسترش اندیشه های انحرافی در جامعه شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha