جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، در جمع روحانیون گفت: امروز برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با معارف اهل بیت(ع) و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی که در فضای مجازی علیه دین و اعتقادات از سوی دشمنان ترویج می شود، مبلغان نیازمند توانمند سازی و آشنایی با سواد رسانه ای هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد، امروز در دیدار جمعی از مبلغان فعال در مدارس این شهرستان، توانمند سازی علمی مبلغان و مهارت آموزی برای پاسخگویی به شبهات نسل جوان را ضروری دانست و گفت: امروز برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با معارف اهل بیت(ع) و همچنین پاسخگویی به شبهات دینی که در فضای مجازی علیه دین و اعتقادات از سوی دشمنان ترویج می شود، مبلغان نیازمند توانمند سازی و آشنایی با سواد رسانه ای هستند.

وی با اشاره به این که تفاهم و تعامل بسیار خوبی با مجموعه آموزش و پرورش داریم، بیان داشت: میزان استقبال این مجموعه آموزشی از فعالیت های تبلیغی مبلغان در مدارس بسیار خوب است.

امام جمعه محمود آباد در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز بحران‌های فرهنگی درصدد تهی کردن انسان از معنویت‌ هستند، افزود: تبلیغ دین و ارزش‌های نشأت گرفته‌ از آن به دلیل مقابله‌ با این بحران‌ها در جامعه امروز ضروری است.

وی با اشاره به این که انبیاء و اولیای الهی با تبلیغ دین و ارزش‌های دینی هدایت و سعادت را برای انسان به ارمغان آوردند، تصریح کرد: امروز این رسالت مهم بر عهده طلاب و روحانیت است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین رسالت ها و مأموریت های پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بوده، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید با بهره گیری از توان تبلیغی که دارند وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که اگر تلاش های تبلیغی علما و بزرگان دینی ما نبود امروز آثار حرکت عظیم الهی که انبیاء و اولیاء آغازگر آن بودند در جامعه از بین رفته بود، تصریح کرد: تلاش و از خودگذشتگی های عالمان دینی در طول تاریخ موجب شد تا غبار فراموشی بر آموزه های اسلامی ننشیند.

وی با بیان این که تبلیغ در دین در رأس همه امور جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در سایه دین و معارف الهی به کشوری قدرتمند در جهان تبدیل شده و این نشان دهنده جایگاه دین در جامعه است.

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که مبلغان باید تلاش کنند تا معارف و ارزش های دینی در سراسر جهان عالم گیر شود، بیان داشت: امروز ملت های جهان از ظلم و آزار زمانه به ستوه آمده اند و تشنه معارف الهی هستند.

وی با بیان این که امروز نیز مبلغان دینی باید برای موفقیت در عرصه تبلیغی رویکرد پیامبرانه را دنبال کنند، تصریح کرد: امام خمینى(ره) نیز با تأسى به همان رویکرد نبی مکرم اسلام، منشأ تحول عظیم در احیاى هویت ‏دینى شدند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در فرآیند تبلیغ، تحولات چشمگیری رخ داده، بیان داشت: اما باید از همه ظرفیت های موجود برای رسیدن به حد مطلوب استفاده بهینه شود.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که تنها بیان معارف الهی در جامعه کافی نیست، بلکه عمل به آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: امروز مبلغان تنها به بیان معارف الهی می‌پردازند این در حالی است که مبلغان ضمن بیان آن معارف باید میزان تأثیرگذاری و عمل به آن را نیز دنبال کنند.

وی با اشاره به این که در تبلیغ دین باید از همه ابزارهای موجود در جامعه بهره گرفته شود، افزود: هر یک از ابزارهای تبلیغی اثرگذاری خاص خود را دارند و مبلغان باید در کنار بهره مندی از ظرفیت منبر و خطابه از ابزار روز جامعه نیز بهره گیرند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که شرایط امروز جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، خاطرنشان کرد: پیشرفت علم و تکنولوژی شرایط تبلیغ دین را نسبت به گذشته متفاوت کرده که مبلغان باید نسبت به این مسأله توجه ویژه داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha