جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

حوزه/ مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در بیوت علمای بلاد، مدارس علمیه و مساجد کلان‌شهر اهواز با حضور گسترده طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، طبق روال هرساله در مدت‌زمان ایام فاطمیه اول و دوم مراسم‌های عزاداری بزرگ بانوی عالم، حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) در بیوت علمای بلاد، مدارس علمیه، مساجد و حسینیه‌های کلان‌شهر اهواز با حضور گسترده طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، نخستین مراسم عزاداری در بیت آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اجرا و دومین برنامه نیز در منطقه لشکرآباد اهواز اجرا می‌شود.

هیئت روضه الزهرای اهواز نیز طبق سنت دیرینه، ویژه برنامه‌ای باشکوه در خیابان کمپانی برگزار و جوانان منطقه پادادشهر به عزاداری حضرت زهرا مرضیه می‌پردازند.

همچنین مدرسه علمیه امام المهدی و امام حسین(ع) اهواز، مراسم‌هایی جداگانه در دو منطقه عرب نشین برگزار می‌کنند که خطبا و وعاظ مطرح خوزستانی به مدح و منقبت بزرگ بانوی عالم می‌پردازند.

اما یکی از ویژه‌برنامه‌های مهم شهادت حضرت فاطمه(س) در مدرسه علمیه الغدیر اهواز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی است که هم‌زمان با شام شهادت برترین بانوی عالم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، بنا به اعلام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، بیش از یک هزار و پانصد مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha