پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کامیل سامیگولین مفتی جمهوری تاتارستان

حوزه/ کامیل سامیگوللین رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان از مسلمانان خواست، به گمانه زنی های سیاسی دامن نزنند و مرتکب اعمال غیرقابل جبران نشوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، کامیل سامیگوللین رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان از مسلمانان خواست، به گمانه زنی های سیاسی دامن نزنند و مرتکب اعمال غیرقابل جبران نشوند.

به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، کامل حضرت سمیعولین در پیامی خطاب به جامعه مسلمان روسیه از آنان خواست به گمانه زنی های سیاسی دامن نزنند و اشتباهات غیر قابل جبران مرتکب نشوند. این پیام در صفحه شخصی اینترنتی ایشان منتشر گردید.

اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر شعله ور ساختن تنش ها بین دولت های میانمار و نمایندگان مردمی روهینگیا، علت انتشار این بیانیه بود. این اتهام از سوی آمریکا به دلیل خرید تعدادی هواپیما از روسیه توسط میانمار مطرح شده است.

کامیل سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان در این متن تاکید نمود: «در جهان امروز دخیل نمودن و تحریک مسلمانان در تنش های سیاسی بین المللی به امر عادی و رایجی تبدیل شده است. رجل سیاسی مکار با به بازی گرفتن احساسات مذهبی، برادران دینی ما را به انجام امور مقابله ای تحریک می کنند و توافق بین المللی و روابط دوستانه بین ملت های مختلف را بر هم می زنند، و یا آنان را به مقابله با میهن خود بر می انگیزند. به نظر بنده این روند در حال حاضر نیز ادامه دارد.»

به نظر رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان، اتهام طرف آمریکایی «از طریق تحریک مسلمانان روسیه برای ارتکاب به اعمال نسنجیده علیه میهن خود زمینه بی ثباتی شرایط بین مذهبی در کشور ما را فراهم نموده است.»

وی افزود: «تمام جامعه جهانی بایستی آگاه باشد که، آمریکا آن دولتی نیست که نگران وضعیت مسلمانان و به دنبال دفاع از آنان باشد.» وی از مومنان خواست که به گمانه زنی های سیاسی دامن نزنند و مرتکب اعمال غیرقابل جبران نشوند.

وی درپایان گفت: « ازخداوند منان خواستارم که مسلمانان روسیه را از ارتکاب اشتباهات ناخواسته و یا شرکت در بازی های پر مکر و حیله و غیر اخلاقی از سر ناآگاهی، حفظ نماید».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha