پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ختم قرآن

حوزه/مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از اجرای طرح «ختم قرآن کریم در ۶ دقیقه» در مصلاهای نماز جمعه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: طرح ختم قرآن کریم در ۶ دقیقه، با هدف توسعه و تعمیق تعالیم قرآن و انس خانواده‌ها با فرهنگ قرآنیدر مصلاهای نماز جمعه این استان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی اجرا می‌شود.

وی افزود: در آستانه سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، طرح ختم قرآن‌ کریم در 6 دقیقه به میزبانی مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌ها، با همکاری اداره امور شعب بانک ملی، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اجرا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، یک بسته قرآنی آماده شده، جعبه هر یک از این قرآن‌ها را یک مجموعه کامل از برگه‌های قرآن کریم به صورت پرس شده اعلام کرد و  گفت: در مجموع 20 جعبه قرآن به همت اداره امور شعب بانک ملی خراسان شمالی تهیه شده که در اختیار مصلاهای نماز جمعه قرار می‌گیرد.

 شیرازیان در توضیح نحوه اجرای این طرح بیان داشت: قبل از شروع خطبه‌های نماز جمعه برگه‌های قرآنی با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مصلاها در بین نمازگزاران توزیع می‌شود و با توجه به تعداد نمازگزاران یک یا چند ختم قرآن کریم در روز جمعه و در میعادگاه‌های نماز جمعه اجرایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه طی این هفته دو جعبه قرآنی به میعادگاه‌های نماز جمعه شهرهای فاروج و تیتکانلو ارسال می‌شود، افزود: این طرح پیش از این در مساجد و مدارس شهرستان‌های خراسان شمالی و به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، یادآور شد: طرح ختم قرآن کریم در ۶ دقیقه نخستین بار در سال 94 به همت و همکاری فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت آغاز دوران امامت حضرت مهدی(عج) کلید خورد.

وی افزود: نخستین ختم قرآن کریم با ثبت نام از نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) بجنورد اجرا شد و علاقه‌مندان قرآنی، صفحات قرآن مشخص شده را تلاوت و ثواب آن را به امام حسن عسکری(ع) و امام زمان(عج) هدیه کردند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین رویکردهای دبیرخانه است، گفت: طرح تلاوت نور که هر شب پس از اقامه نماز عشاء  و در قالب قرائت یک صفحه از قرآن کریم در مساجد استان اجرایی می‌شود یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با طرح ختم قرآن کریم تلاش داریم تا هرچه فعال‌تر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی گام‌های مثمر ثمری برداریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha