پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنفرانس اسلامی وزرای امور کودکان در مراکش برگزار شد

حوزه/ در همایش اسلامی وزرای «امور کودکان» که روز گذشته با حضور برخی نهادها و سازمان های مرتبط با امور کودکان در پایتخت مراکش برگزار شد، سخنرانان به ضرورت رسیدگی به وضعیت وخیم کودکان در شرایط جنگ زده تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از kuna، همایش اسلامی وزرای «امور کودکان» روز گذشته ، با حضور برخی نهادها و سازمان های حمایت از حقوق کودکان در کشورهای اسلامی و عربی، در رباط پایتخت مراکش برگزار شد.

مصطفی رمید وزیر امور حقوق بشر مراکش ضمن خواندن پیام شاه مراکش، بر ضرورت و اهمیت تامین امنیت کودکان و رسیدگی به امور آنان با توجه به کنوانسیون های بین المللی اشاره کرد.

در این پیام از جامعه بین المللی خواسته شد که مسئولیت خود را در رابطه با خشونت علیه کودکان بر عهده بگیرد و خواستار رعایت حقوق کودکان و نجات آن ها از جنگ، خشونت و گرسنگی شد.

شاه مراکش همچنین کشورهای اسلامی را دعوت به افزایش همبستگی و همکاری، تلاش و به اشتراک گذاری متخصصین در زمینه حفاظت از حقوق کودکان کرد.

تئاتر جنگ

در ادامه این همایش دکتر عبدالعزیز عثمان التویجری، مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی اسلامی(ایسسکو)، به واقعیت پیش رو در کشورهای عربی و اسلامی و همزمانی همایش با جنگ و ناآرامی به ویژه در برخی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اشاره کرده و خاطر نشان کرد: برخی از مناطق جهان اسلام به صحنه «تئاتر جنگ» تبدیل شده اند که پیامدهای آن فقر، بیسوادی، خشونت و افراط گرایی می باشد و قربانیان اصلی این فاجعه کودکان هستند.

وی در ادامه در خصوص افزایش کودکانی که از درگیری و ناامنی در برخی کشورهای اسلامی مانند سوریه، یمن، سومالی، لیبی و افغانستان رنج می برند هشدار داد.

این همایش دو روزه شامل بررسی اسناد مرتبط با مسائل مربوط به کودکان و حاوی یک سند اصلی درمورد انواع خشونت علیه کودکان بود.

این گردهمایی همچنین شامل یک پروژه کلی برای محافظت از کودکان در برابر خشونت در جهان اسلام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha