جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وفاق المدارس العربیه پاکستان

حوزه/ قاری حنیف جالندری در جلسه ای با حضور مسئولان "وفاق المدارس" و تعدادی از مدیران مدارس دینی با انتقاد از سخت گیری‌های دولت نسبت مدارس گفت: با اتحاد با سیاست های دولت علیه مدارس دینی مقابله خواهیم کرد.

بر اساس گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ قاری حنیف جالندری رئیس وفاق المدارس العربیه پاکستان در جلسه ای با حضور مسئولین وفاق المدارس و تعدادی از مدیران مدارس دینی با انتقاد از سخت گیری‌های دولت نسبت مدارس گفت: با اتحاد با سیاست های دولت علیه مدارس دینی مقابله خواهیم کرد.

او ضمن ذکر مواردی که طبق قانون عمل به آن لازم بوده گفت: دولت درخواست های ثبت مدارس دینی را متوقف کرده در حالی که علما با پایبندی به قانون برای ثبت مدارس اقدام کرده اند، اما عملا ثبت متوقف شده در حالیکه دولت طبق قانون ملزم به آن است.

وی هم چنین به مشکل عدم تایید و ثبت مدارک صادر شده برای طلاب علوم دینی اشاره کرد و بیان داشت در صورتی که دولت به وظائف خود در این باب عمل نکند به سیستم قضائی شکایت خواهند کرد.

لازم بذکر است دولت پاکستان به منظور مقابله با افکار افراط گرایانه و اقدامات تروریستی و با اعلام اینکه بعضی از مدارس دینی با گرایش های خاص به آن دامن می زنند، اقدامات سخت گیرانه ای را در قبال مدارس ذینی در پیش گرفته است.

این جلسه وفاق المدارس در جامعه رحیمیه برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha