چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مفتی روسیه

حوزه/ متخصصان و نهاد های دینی در کنفرانس علمی کاربردی که در مسکو برگزار شد، موضوع آموزش دینی و اخلاقی در مدارس فدراسیون روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، 21 ماه فوریه سال جاری در خانه مرکزی دانشمندان آکادمی علوم روسیه کنفرانس علمی-کاربردی در سطح فدراسیون روسیه با محوریت «آموزش دینی-اخلاقی در روسیه امروز؛ جنبه های اجتماعی- فلسفی، علمی-آموزشی و مذهبی» برگزار گردید. برگزار کنندگان این مراسم وزارت علوم فدراسیون روسیه با همکاری شورای بین مذهبی روسیه بودند.

در این کنفرانس نمایندگان مذاهب سنتی، مدیران نهادهای مدیریتی در حوزه آموزش در مناطق فدراسیون روسیه، مدیران سازمان های آموزشی عالی، انستیتو های منطقه ای و دانشمندان این حوزه حضور یافتند. نمایندگان اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، شورای مفتیان روسیه، انستیتو اسلامی مسکو نیز از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بودند.

در این کنفرانس بخش های «ارزش های اجتماعی در نظام آموزش دینی-اخلاقی در مدارس روسیه»، «محتوا و روش تحقق موضوعات»، «اصول فرهنگ دینی- اخلاقی ملل روس» (در سطح آموزش عمومی)، « همکاری بین مذهبی در توسعه آموزش فرهنگ مذهبی در مراکز آموزش عمومی» مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان این برنامه ها مسائل مربوط به ایجاد رابطه حائز اهمیت با سنت ها و تاریخ ملت فدراسیون روسیه در نظام آموزش دینی-اخلاقی و همکاری با سازمان های دینی در تحقق برقراری این دوره ها در جهت آشنایی دانش آموزان با ادیان جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنفرانس اظهار امیدواری شد که آموزش نظام مند فرهنگ اسلامی، در مراکز آموزشی غیر دینی دولتی و شهری انجام پذیرد و شروعی در جهت معرفی اسلام واقعی و مبارزه با تحریف و انحرافات توسط دشمنان اسلام باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha