جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علیمه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: قوام و ماندگاری حکومت و جامعه اسلامی به ادای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، شامگاه پنج شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) می فرماید «ِوَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ/ تمام كارهاى نيك و (حتّی) جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهى از منكر، چون دميدنى است به درياى پر موج پهناور».

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از امر به معروف و نهی از منکر تحت عنوان واجب فراموش یاد می کنند و بر احیای این فریضه تاکید فراوان دارند، افزود: قوام جامعه اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر است. امام حسین(ع) در مدینه بیان احکام الهی، تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت علیهم السلام و حتی حج بیت الله الحرام را به خاطر تکلیف اهم و وظیفه مهم تر  که همان امر به معروف و نهی از منکر است، کنار گذاشت و با همه دارایی و امکانات و اهل بیت برای اقامه این فریضه الهی وارد میدان شد.

معاون پژوهش مدرسه علیمه امام صادق(ع) شهرستان بیجار افزود: هدف امام حسین(ع) از این اقدام این بود که به همه مسلمانان بفهماند که برای دنیای اسلام، مبارزه با اصل قدرت فاسد و طاغوتی و امر به معروف و نهی از منکر در اولویت نخست قرار دارد.

وی به عاقبت ترک این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: گناه در جامعه منتشر می شود و مردم با گناه خو می گیرند. جای منکر با معروف عوض می شود، حاکم اسلامی در اداره جامعه اسلامی و اقامه حدود با مشکل مواجه می شود.

حجت الاسلام معصوم خانی به برکات انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: نهی از منکر باعث انزوای گناه می شود و گناه در جامعه کم می گردد، با اقامه این فریضه حکومت اسلامی قوام می یابد و سومین نتیجه ادای این حکم خداوند؛ رسیدن به جامعه کاملا اسلامی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha