چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم سالگرد انقلاب اسلامی از سوی نشست فکر عاملی برگزار کرد

حوزه/ شیخ احمد مراد از روحانیون لبنان گفت: ایران راهش را در وحدت اسلامی، دفاع از این امت، مقابله با آمریکا و دشمن صهیونیستی و یاری فلسطین تغییر نداده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، نشست فکر عاملی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را در مسجد الزهراء در شهر صور با عنوان " روح انقلاب اسلامی در فکر آیت الله سید فضل الله" برگزار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام سید عبد اللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی، شیخ احمد مراد معاون مسئول منطقه جنوب در حزب الله، شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت و پدر جان یونس مدیر مؤسسه قدموس سخنرانی کردند.

سید فضل الله: امام خمینی انقلاب را در اوضاع سخت آغاز کرد

سید فضل الله در آغاز مراسم با تاکید بر اینکه امام خمینی انقلاب را زمانی آغاز کرد، که امت در اوضاع بسیار سختی به سر می برد، اشاره کرد: امروز باید با وحدت و حمایت از مقاومت با خطر های صهیونیستی و پروژه های تجزیه طلبانه در منطقه مقابله کرد.

وی همچنین به تقویت گفتگو میان ادیان، روح انسانیت و شکستن قید و بند طائفه گری دعوت کرد.

شیخ مراد: ایران به وحدت اسلامی و حمایت از فلسطین ادامه می دهد

شیخ احمد مراد به رابطه بارزی که انقلاب اسلامی ایران را با تفکر و اقدامات آیت الله فضل الله گره زد و اولین جرقه حزب الله و  اجرای دستور العمل های اسلامی اشاره  و تاکید کرد: ایران راهش را در وحدت اسلامی، دفاع از این امت، مقابله با آمریکا و دشمن صهیونیستی و یاری فلسطین تغییر نداده است.

شیخ جبری: جدایی اسلام و حکومت امکان پذیر نیست

شیخ عبد الله جبریاز سخنرانان این مراسم در سخنان خود گفت: امام خمینی بین اقتصاد و سیاست جدایی قائل نشد، زیرا جدایی بین اسلام و حکومت امکان پذیر نیست، همچنان که جدایی اسلام و زندگی ممکن نیست.

وی تصریح کرد: آیت الله سید محمد حسین فضل الله تاکید کرد که شعار های انقلاب علیه استکبار، صهیونیست ها و آمریکایی ها برای بسیج کردن مردم نبود، بلکه برای حمایت از انقلاب است، امّا وی این سخن را که باید از جهان کناره گیری کنیم، نمی پذیرفت و می گفت باید بر اساس اصول و دیدگاهمان باید با جهان رابطه برقرار کنیم.

پدر یونس: انقلاب اسلامی، انقلاب صنعتی را تقویت کرد

پدر یونس اشاره کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب صنعتی را تقویت کرد و به علم و شناخت اهمیت داد و به حکومت جدید ایران، ویژگی حفظ کرامت انسان عطا کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی، تفکر امام خمینی و آیت الله سید محمد حسین فضل الله، گفتگو و سیاست درهای باز را در منطقه تقویت کردند و راه را بر تکفیر و تعصب بستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha