جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ حجت الاسلام فروهر گفت: فضای مجازی مانند دانشگاهی است که جوانان ما را آموزش می‌دهد و ۲۳ میلیون جوان ما در این دانشگاه آمریکایی حضوری فعال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام محمد فروهر امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی در جمع والدین ممتازین، با بیان این که در حوزه علمیه، متولی خاصی برای مسئله فضای مجازی نداریم، گفت: در ایران حدود 53 میلیون نفر کاربر فضای مجازی هستند و حدود 5 و نیم ساعت از وقت خود را در این فضا می‌گذرانند ولی برای آن فکر و برنامه‌ریزی خاصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: فضای مجازی مانند دانشگاهی است که جوانان ما را آموزش می‌دهد و 23 میلیون جوان ما در این دانشگاه آمریکایی حضوری فعال دارند.

استاد سواد رسانه‌ای ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است ولی با توجه به این تأکیدات و به تناسب خطرات این فضا کاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان ما نباید نسبت به این فضا غفلت کرده و این فضا را رها کنند، گفت: تلگرام اخلاق سکولار، بی‌محلی و بی‌طرفی را در کشور رواج می‌دهد و فتنه‌ای که ماه گذشته در کشور رخ داد، از طریق این شبکه اجتماعی صورت گرفت.

حجت الاسلام فروهر افزود: استفاده از شبکه ملی اطلاعات اینترنت یکی از راهکارهای رهایی از این مشکلات است که در بسیاری از کشورها اجرا شده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بچه‌های ما در این فضا چیزهایی را می‌بینند که نباید ببینند گفت: در آمریکا قانونی تصویب‌شده که بچه‌های زیر 13 سال وارد این فضا نشوند و حتی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که حاضرم فرزندانم به صورت خطرناک در بزرگراه رانندگی کنند ولی وارد فضای مجازی نشوند در حالی که حضور در این فضا در کشور ما یک نوع کلاس محسوب می‌شود.

استاد سواد رسانه‌ای بیان کرد: اعتیاد مجازی مانند اعتیاد به مواد مخدر بسیار خطرناک است و عده بسیاری دچار این اعتیاد شده‌اند.

وی قانون‌گذاری در استفاده از فضای مجازی در خانه، آموزش و آگاهی، الگوسازی برای فرزندان، جایگزین سازی و ایمن‌سازی را از راهکارهای رهایی از مشکلات فضای مجازی عنوان کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha