جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علمیه خواهران

حوزه/ خانواده ها به اين باور رسيده اند كه با فرزند كمتر، دردسر زندگي آنها نيز كم مي شود، غافل از اينكه اين طرز تفكر را دشمن در زندگي آنها وارد كرده است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، امین براتی، مدرس حوزه و دانشگاه، شامگاه جمعه در نشست اخلاقي با موضوع سبك زندگي اسلامي، با حضور طلاب مدرسه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، اظهار کرد: يكي از معضلات امروز جامعه اسلامي ما، مسئله تقليل فرزندآوري خانواده هاي شيعه است.

وی بیان کرد: خانواده ها به اين باور رسيده اند كه با فرزند كمتر، دردسر زندگي آنها نيز كم مي شود، غافل از اين كه اين طرز تفكر را دشمن در زندگي آنها وارد كرده و آن را با برنامه ريزي طولاني مدت به ذهن مردم مملكت ما القا کرده است.

براتی افزود: در قرآن آمده است كه خداوند رزق و روزي مخلوقاتش را قبل از اينكه به دنيا بيايند به زمين مي فرستد، بلكه بالاتر از آن، روزي بعضي را به واسطه دنيا آمدن بعضي ديگر افزايش مي دهد، پس چگونه است كه ما به اين باور رسيده ايم كه روزي فرزندان دست پدر و مادر است.

مدرس حوزه و دانشگاه در جمع خواهران طلاب ادامه داد: مهمترين و شريفترين كار زنان و مادران، پروراندن نسل و تربيت فرزند به سبك اسلامي است و اين نزد خداوند از جايگاه بلندي برخوردار است. متاسفانه دنياي امروز كاري كرده است كه زن را در فضايي قرار داده كه فقط به فكر خود و جواني خودش باشد.

وی خاطر نشان كرد: اگر به زندگي اهل بيت(ع) نگاه كنيم متوجه تلاش آنها براي افزايش نسل شيعه مي شويم، حضرت فاطمه(س) در طول زندگي كوتاهي كه داشتند، تمام تلاش خود را در زمينه فرزند آوري و تربيت نسل پاك انجام دادند، امروز نيز رهبر معظم انقلاب در سخنان خود و به مناسبت هاي مختلف تأكيد زيادي بر اين مسئله نموده اند.

براتی در پايان عنوان كرد: جهان غرب و مخصوصا مسئولين آنها علي رغم اينكه خودشان به مسئله فرزند آوري اهميت زيادي مي دهند، تلاش گسترده و جامعي براي براندازي نسل شيعه انجام داده اند، ولي ما همچنان گوش به فرمان آنها هستيم، پس يكي وظايف طلاب اين است كه در سخنراني ها و تبليغاتشان اين بحث را در بين مردم روشن كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha