جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قابل

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با تاکید بر لزوم هماهنگ بودن هیئت امناء و فرمانده پایگاه بسیج با امام جماعت مسجد، افزود: مسجد جای فعالیت های سیاسی روشنگرانه انقلابی به معنای تبیین جایگاه ولایت فقیه و دفاع از انقلاب، نظام و رهبری است، نه بازی های حزبی و جناحی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی قابل، ظهر امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برای جذب جوانان به مسجد باید امام جماعت، هیئت امنا و پایگاه های مقاومت بسیج با هم همدل و همراه باشند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با تاکید بر لزوم هماهنگ بودن هیئت امناء و فرمانده پایگاه بسیج با امام جماعت مسجد، افزود: مسجد جای فعالیت های سیاسی روشنگرانه انقلابی به معنای تبیین جایگاه ولایت فقیه و دفاع از انقلاب، نظام و رهبری است، نه بازی های حزبی و جناحی.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم مسجد جذاب باشد باید یاد و خاطره شهدا را در مسجد زنده نگاه داریم، تصریح کرد: شهدا زنده اند و تاثیرگذار، لذا هر چه بیشتر بتوانیم جوانان را با شهدا و آرمانهای آنها آشنا کنیم، مسجد موفق تر و جذاب تری خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قابل با  اشاره به اینکه یکی از تاکیدات قرآن کریم و فرهنگ دینی ما بر این است که مسجد باید آباد باشد، تصریح کرد: مسجد مرکز فعالیت های انسان سازی و جهاد است و باید آباد شود.

امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر این که مسجد باید روحیه انقلابی و استکبارستیزی به خصوص علیه آمریکا و اسرائیل و تعصب اسلامی‌ ایرانی را در نمازگزاران تقویت و رشد دهد، اظهار کرد:دشمنان به تاثیرگذاری مسجد واقف هستند و سعی می کنند در حضور جوانان در مساجد را کم رنگ کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین قابل خاطرنشان کرد: هرچه برنامه‌های فرهنگی دینی در سطح مساجد از لحاظ کمی و کیفی توسعه یابد، به همان میزان می‌تواند جوانان را به اسلام و آموزه‌های آن جذب کرده و از بروز انحرافات اخلاقی در بین این نسل فعال جامعه جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین نیز ضمن تبریک این انتصاب از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: امیدواریم بتوانیم با همیاری و همدلی تمام آحاد مردم به خصوص روحانیون و ائمه جماعات بیش از پیش نسل نوجوان و جوان را به مساجد ترغیب نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha