جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه اهواز

حوزه/ در نماز جمعه این هفته اهواز کارگران زحمتکش گروه ملی صنعتی فولاد که از ناعدالتی به ستوه آمده بودند، پس از ۴ روز اعتراض جلوی استانداری و عدم توجه رضایتبخش مسئولین ذیربط! با حضور در نماز جمعه از حق گرفته نشده شان گفتند و خواستار استیفای حقوق شان شدند ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، نگرش امام خمینی(ره) به مسأله «نماز جمعه» و نقش اجتماعی ـ سیاسی آن به عنوان یکی از شؤون وابسته به بُعد ولایت و رهبری در اسلام، نگاهی ژرف، جامع و بیدارگراست.

ایشان در بیان شاخصه های ائمه جمعه، می فرمایند: سزاوار است که خطیب جمعه، بلیغ و سخنور باشد، با عباراتِ فصیح و روشن و خالی از پیچیدگی، مقتضای حال را در سخن خود مراعات کند.

مصالح اسلام و مسلمانان را بداند. شجاع و بی باک باشد و در راه خدا از ملامتِ هیچ ملامتگری نهراسد. در اظهار حق و ردّ باطل، طبق شرایط و مقتضیات، صراحت داشته باشد. [صحیفه نور، ج9، ص4]

"بی نرده" با مردم بودن از اجزاء لاینفک متولیان تریبون نماز جمعه است که خوشبختانه خبرهای اتفاقات مثبتی که این روزها رقم زده اند در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته و حتی فضای مجازی را هم درنوردیده است.

امتداد فعالیت های مثبتی که در مصلای نماز جمعه تبریز به واسطه تصمیمات امام جمعه انقلابی این شهر اتفاق افتاد را در نماز جمعه اهواز براحتی می توان مشاهده کرد.

ائمه جمعه اهواز، بارها از تریبون نماز جمعه بر تحقق حقوق مردم از"نه به انتقال آب کارون" تا "تاکید بر استخدام  نیروهای بومی" را به مسئولین ذی ربط تذکر داده اند و از سوی مردم همواره مورد تحسین واقع شده اند.

در نماز جمعه این هفته کارگران زحمتکش گروه ملی صنعتی فولاد اهواز که از ناعدالتی به ستوه آمده بودند پس از ۴ روز اعتراض درب استانداری و عدم توجه رضایتبخش مسئولین ذیربط! با حضور در نماز جمعه از حق گرفته نشده شان گفتند و خواستار استیفای حقوق شان شدند.

اعتراضی که اگر در حضور برخی مدیران رخ می داد احتمالا با اخراج از محل و تعقیبات مواجه می شد! اما با درایت و همراهی امام جمعه اهواز همراه شد و ضمن شنیده شدن اعتراض شان از همه نمازگزارن خواستند تا با آنها همراه شوند و ده ها هزارنفر یکصدا در مصلای اهواز در حمایت از کارگران شعار دادند...

بدون شک در اوضاع فعلی، ائمه جمعه می بایست نقش بسزایی در جهت دهی و روشنگری مطالبات مردم داشته باشند که این مهم در تریبون جمعه کلانشهر اهواز بخوبی جلوه گری می کند.

لازم به ذکر است، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در شرایطی که روزهای پایانی سال در حال فرا رسیدن است هنوز حقوق ماه های آذر، دی و بهمن را دریافت نکرده اند و علاوه بر آن کارفرما با عدم واریز حق بیمه آنان به صندوق سازمان تامین اجتماعی که موجب عدم تمدید دفترچه های درمانی شان شده است، شرایط مصیبت باری را برای هزاران کارگر این مجتمع بزرگ صنعتی و خانواده هایشان به وجود آورده است.

این کارگران پس از ۴ روز اعتراض مقابل استانداری خوزستان و عدم پاسخگویی مسئولین با حضور در نماز جمعه خواستار استیفای حقوقشان شدند.

 

یادداشت: میلاد امینی موحد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha