جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السلام علیدادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: ورود مراکز فرهنگی به بحث توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست امری ضروری است و در این میان ورود حوزه علمیه به عنوان پرچمدار اسلام، بسیار مهم تر است و اساسا این مورد جزو وظایف دینی و رسالت تبلیغی حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد همکاری حوزه علمیه و اداره کل منابع طبیعی استان کرمان در رابطه با وظیفه حوزه علمیه و روحانیت در فرهنگ سازی حفظ محیط زیس،ت گفت: حفظ محیط زیست و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی ریشه در دستورات دینی دارد.

نماینده ولی فقیه در کرمان ادامه داد: جدای از بحث دینی، حفظ محیط زیست بحثی ضروری و اجتناب ناپذیر برای جامعه امروز میباشد. آنچه امروزه شاهدیم نشان از این دارد که حفظ محیط زیست از یک مساله اجتماعی صرف فراتر رفته و به یک مساله امنیتی در حال تبدیل است.

امام جمعه کرمان به وضعیت آب و هوایی ایران اشاره کرد و بیان داشت: ایران از کشورهای کم آب دنیا محسوب میشود و کرمان‌ هم ‌از استانهای کم آب کشور بشمار میرود که برای جلوگیری از ایجاد خطرات قابل پیش بینی، نیاز به برنامهریزی دقیق و همکاری تمامی ارگانهای مربوطه هستیم.

وی همکاری مراکز فرهنگی را جزو اصلی ترین نیازها در حوزه فرهنگ سازی حفظ محیط زیست دانست و تصریح کرد: ورود مراکز فرهنگی به بحث توسعه فرهنگ حفظ محیط زیست امری ضروری است و در این میان ورود حوزه علمیه به عنوان پرچمدار اسلام، بسیار مهم تر است و اساسا این مورد جزو وظایف دینی و رسالت تبلیغی حوزه و روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری، نماد فرهنگی در حفظ منابع طبیعی است که در جای خود مسأله مبارکی است و همکاری حوزه علمیه و اداره کل منابع طبیعی در این روز میتواند بسیار کارگشا و تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: برای تاثیر عمیق در فرهنگ عمومی نباید به همین روز بسنده شود،ذ بلکه این همکاری ها باید در طول سال نیز ادامه یابد. بایستی اداره کل منابع طبیعی اطلاعات و امکانات لازم را برای روحانیون فراهم کند تا مبلغین بتوانند با اطلاعات کامل به تبیین مباحث منابع طبیعی بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha