سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عالم لبنانی

حوزه/عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با بیان اینکه وحدت اسلامی نشأت گرفته از عقیده و ایمان است، گفت: ملت‌های مسلمان وحدت را از قرآن کریم و سنت نبوی به دست آورده‌اند و وحدت عملی را در بین مسلمانان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، شیخ حمد محمد، پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، اظهار داشت: اگر امروز ما به وحدت اسلامی تأکید می‌کنیم این امر اعتقادی است و  وحدت را از عقیده و ایمان یک مسلمان می‌دانیم.

این اندیشمند لبنانی با بیان اینکه ما وحدت را از قرآن کریم و سنت نبوی به دست آورده‌ایم، افزود: امروز وحدت بی‌نظیری در بین علمای لبنان و آحاد مردم لبنان برقرار است و این ثمره الگو قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است.

 وی گفت: ما امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را الگوی وحدت خود قراردادیم و همین این امر هم سبب شده تا در بسیاری از امور موفق باشیم و بتوانیم اهداف الهی را در کشور لبنان پیاده کنیم.

شیخ محمد تصریح کرد: هدف ما از سفر به خراسان شمالی اول‌ازهمه به خاطر علاقه‌مندی و دست داشتن کشور ایران اسلامی در ایجاد وحدت بود و از آنجایی‌که این کشور توانسته تجربه بزرگی را در تقریب جهانی داشته باشد و وحدت عملی را در بین مسلمانان دنیا برقرار نماید، به همین خاطر هم ما ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده‌ایم و همچنین خراسان شمالی را که شنیده‌ایم رنگین‌کمان وحدت است، مقصد سفر خود قراردادیم.

عضو تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: امروز خیلی خرسندیم که در بین شما علمای شیعه و سنی خراسان شمالی حضور داریم، اما از دوستانی که قبلاً به این استان سفر داشتند، تعامل بسیار خوب شیعه و سنی این استان را شنیدیم و خیلی علاقه‌مند شدیم که هرچه زودتر به این استان سفری داشته باشیم و بنده خیلی خوشحال هستم که در این استان حضور دارم.

برپایه این گزارش، هیئت علمای شیعه و سنی کشور لبنان برای دومین بار طی امسال، به خراسان شمالی سفر کرده‌اند و تا چهار روز اقامت دارند.

بررسی نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری مسلمانان جهان از جمله اهداف سفر هیئت علمای شیعه و سنی لبنان به استان خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha