پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سیدموسوی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار گفت: نباید پژوهش را به دوره و زمان خاصی خلاصه کرد و باید امروز هر طلبه یک پژوهشگر باشد و بتواند اموری که در دوران تحصیل برایش مجهول هستند را با پژوهش به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار اظهار داشت: انسان از روز نخستین پیدایش خود به دنبال کشف و پژوهش بوده است، بدین معنا که امر پژوهش با هر آدم معقولی سر سازگاری دارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار گفت: پژوهش راهنمای پیشرفت انسان تا به امروز بوده، لذا اهمیت این امر بر کسی پوشیده نیست و شما طلاب نیز باید در این زمینه کوشا و ساعی باشید.

این کارشناس حوزوی با تاکید بر نهادینه شدن امر پژوهش در حوزه های علمیه، افزود: امروز نیاز حوزه های علمیه پژوهش است، امر پژوهش در حوزه ها و مدارس علمیه نوین است، لذا باید این بخش را تقویت کنیم، زیرا پژوهش راه گشای بسیاری از مسایل حوزوی است.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: البته نباید پژوهش را به دوره و زمان خاصی خلاصه کرد، باید امروز هر طلبه یک پژوهشگر باشد و بتواند اموری که در دوران تحصیل برایش مجهول هستند را با پژوهش به دست بیاورد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار گفت: طلبه ای که از حوزه فارغ التحصیل می شود و به عنوان روحانی به جامعه ورود پیدا می کند باید در تمامی علوم دینی متبجر باشد و حتی با دیگر دانش های روز آشنایی داشته باشد، زیرا نگاه جامعه به یک روحانی بسیار متفاوت تر از سایر اقشار است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کلاس های پژوهشی برای طلاب در حوزه ها و مدارس علمیه، اظهار داشت: شاه بیت تمام مسایل در حوزه ها پژوهش است، امروز پژوهش مشکلات را پیدا و راه حل آنها را بیان می کند، حقیقتا باید گفت اگر طلبه ای به امر پژوهش علاقه ای نداشته باشد، در آینده بداند که هرگز موفق نخواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) شهرستان بیجار افزود: بزرگان دین، علما و مراجع خود از پژوهشگران سرآمد روزگار بوده اند و همین رمز موفقیت آنها در کار و تدریس شان است، لذا شما طلاب باید مقوله پژوهش را نصب العین خود قرار دهید.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: مدارس علمیه حساب ویژه ای روی مقوله پژوهش باز کنند و راه را برای طلاب مستعد در این حوزه باز کنند و امکانات مورد نیاز در این امر را فراهم نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha