جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه «عشق و عقل، تحول اسلامی از گذشته کلاسیک»

حوزه/ در نمایشگاه «عشق و عقل، تحول اسلامی از گذشته کلاسیک» که ۱۳ می ۲۰۱۸ در مؤسسه مطالعات جهان باستان دانشگاه نیویورک برگزار می شود، تاثیر آثار روم و یونان باستان در تفکر اسلامی و توسعه دانش بشری توسط دانشمندان مسلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، نمایشگاه بررسی تاثیر آثار روم و یونان باستان در تفکر علمی اسلامی» در دانشگاه نیویورک آمریکا برگزار می شود.

بین قرن های 11 و 18 میلادی، دانشمندان و محققان دنیای اسلام، علوم یونان و روم باستان را جذب و تفسیر کردند که منجر به پیشرفت در علم، پزشکی و فلسفه شده و دست نوشته ها و آثار خارق العاده ای از آنان به یادگار مانده است.

این نمایشگاه با عنوان «عشق و عقل، تحول اسلامی از گذشته کلاسیک» در تاریخ 13 می 2018 در موسسه مطالعات جهان باستان متعلق به دانشگاه نیویورک برگزار خواهد شد، آثار تاریخ اسلام به نمایش گذاشته شده شامل دست نوشته هایی از دانشمندان ایرانی، ترکی، افغانستانی و هندی می باشند.

این مجموعه نشان می دهد که چگونه جهان اسلام در قرون وسطی با مفاهیم یونان باستان روبرو شده و علم و اندیشه را توسعه داده است.

از موارد به نمایش گذاشته شده گنجینه هایی چون پزشکی کانن، رساله پزشکی نوشته شده توسط آویکنا، دانشمند متولد شده در ازبکستان در قرن دهم و نسخه های خطی هستند که چرخشی اسلامی از دانش پزشکی یونان باستان را به نمایش می گذارند. آثاری متعلق به ستاره شناسی نیز به چشم می خورند. کتابهایی که دارای اشکالی از ستارگان و صور فلکی می باشند. کتب آموزشی با تصاویر زیبایی نشان می دهند که چگونه ریاضیدانان جهان اسلام، به هندسه یونانی دست یافته و آن را تا علم الجبرا  ارتقاء داده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha