شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون ستاد همکاریها

حوزه/معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش خبر از فعالیت بیش از ۵۰۰ موسسه علمی، فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی حوزوی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رحیمی در بازدید مدیران دارالقرآن های استان خراسان رضوی از ستاد تفسیر قرآن کریم در قم، اظهارداشت: امروز وجود بارگاه مقدس و منور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شهر قم به عنوان عش آل محمد(ص) و پایتخت علمی و فرهنگی کشور می باشد.

این کارشناس مسائل تعلیم و تربیت ادامه داد: وجود صدها مرکز پژوهشی و حضور دهها هزار طلبه فاضل از اقصی نقاط دنیا در حوزه علمیه قم نشان از علمی بودن این شهر مقدس دارد که می بایست بیش از پیش با آن آشنا شد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاریها بیان داشت: حضور فعال مبلغان حوزوی و اعزام آنان در مناسبت های مختلف به عنوان یکی از خروجی های علمی شهرقم می باشد، به طوری که ستاد همکاری ها نیز از نعمت وجود چنین مبلغان محروم نبوده، به طوری که تاکنون موفق به سازمان دهی و برنامه ریزی فعالیت 3500 مبلغ ثابت در مدارس کشور بوده است.

رحیمی  اظهارداشت: اولین رویکرد در همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه اصل تعامل بوده و بنا بر داد و ستد و کمک به جذب مخاطب که همان کودکان و نوجوانان بوده، است.

وی با اشاره به عرصه‌های همکاری این دو نهاد، تصریح کرد: عرصه پژوهشی، عرصه آموزش منابع انسانی، عرصه تولید محتواهای آموزشی و عرصه تبلیغ از جمله عرصه‌های همکاری بین آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است.

این مسئول یادآور شد: در این همکاری قرار بر مطالبه‌گری است، در شهرستانی که روحانی خبره‌ای وجود داشته و آموزش و پرورش اجازه حضور به روحانی نداده و سبب محرومیت استفاده از دانش‌آموزان از این ظرفیت شود بایستی مطالبه‌گری صورت گیرد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به حضور سه هزار و 500 مبلغ ثابت در مدارس، عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته 17 هزار مبلغ به مدارس در مناسبت‌های مختلف اعزام شدند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha