پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سقوط هواپیما

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:

اجتماعی

 

آسمان،قدردان سپاه شد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان،حسین علایی در پیامی  ضمن تسلیت مجدد به خانواده های داغدیده مسافران پرواز تهران – یاسوج ، با قدردانی از رهبرمعظم انقلاب و مسئولین و سازمانهای امدادی، نیروهای انتظامی، دستگاه محترم قضایی، ستادهای بحران وزارت کشور استان های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، صدا و سیما، رسانه های جمعی مکتوب و مجازی، شرکت صنایع هواپیماسازی هما، تیم های داوطلب کوهنوردی، پزشکی قانونی و به ویژه از تلاش های ثمربخش مردم دلیر منطقه و سازمان امداد و نجات نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با برنامه ریزی هوشمندانه موفق به یافتن محل دقیق سقوط هواپیما شدند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

 

وزارت بهداشتی ها در جنوب،حاشیه امن ایجاد کردند

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:عملیات ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از واکسن خوراکی فلج اطفال از ساعت ۸ صبح پنجم تا هشتم اسفندماه در نیمه جنوبی کشور آغاز شده و نزدیک به ۸۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال صرف نظر از کامل بودن سابقه ایمن سازی در طی همین هفته مجدد واکسینه خواهند شد. دکتر محمدمهدی گویا گفت: ۱۰ سال پس از موفقیت در ریشه کنی جهانی بیماری آبله، از سال ۱۹۸۸ میلادی کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت متعهد شدند که برای ریشه کنی جهانی بیماری فلج اطفال اقدام کنند. وی گفت: آخرین مورد بیماری فلج اطفال در ایران در سال ۱۳۷۹ بود و در طی ۱۷ سال گذشته خوشبختانه با وجود نظام مراقبت مورد تایید سازمان جهانی بهداشت هیچ موردی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است. وی گفت: بیشترین خطر بازگشت بیماری فلج اطفال در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است، لذا در تمام مناطق شهری و روستایی این استان‌ها، مناطق تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل عملیات خانه به خانه انجام می‌شود و در سایر شهرستان‌ها، عملیات فقط در مناطق پرخطر تعیین شده انجام می شود.

 

ویلای پایتخت نشین ها،اتاق بازرگانی را تکان داد

اتاق بازرگانی تهران، در گزارشی عنوان کرده است 10 درصد از آب آشامیدنی تهران، به استخرهای پایتخت نشینان سرازیر می شود. به محاسبه این گزارش، 110 میلیون متر مکعب آب شرب پایتخت، در استخرهای قشر مرفه جامعه که نوعا در مناطق 1، 2 و 3، صاحب گران‌قیمت‌ترین خانه‌ها هستند، انبار می شود؛ این گروه از دهک های برخوردار جامعه، که برای پر کردن استخر برج، ویلا و خانه‌های شان از آب لوله کشی شهر استفاده می کنند؛ چیزی معادل 123 میلیارد تومان از یارانه آب را خرج رفاه خانگی خود می‌کنند.البته در گزارش مذکور، توضیح شفافی درباره استخرهای ورزشی شهر، و نحوه و میزان آبگیری آن ارائه نشده، اما به هر تقدیر این آمار، تکان دهنده و تا حدی اعجاب انگیز است. در حالی 110 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی شهر در استخرهای تجملاتی، برای آب تنی و تفریح خانگی مرفهان جامعه هزینه می‌شود که تهرانِ رو به خشکسالی، هر سال با 150 میلیون متر مکعب، کسری آب مواجه است.

 

گلوله باران اورانگوتان،جاکارتا را شوکه کرد

۴ مرد کشاورز به جرم شلیک ۱۳۰ گلوله به یک «اورانگوتان» درمنطقه جنگلی «بورنئو»‌ی اندونزی دستگیرشدند. به‌گزارش یاهو، تصاویر به‌دست آمده از سی تی اسکن سر و بدن این حیوان نگون بخت نشان داده، ۱۳۰ گلوله به بدنش شلیک شده است.به‌گفته پلیس، عاملان این کشتار بی رحمانه ۴ کشاورز بوده‌اند که پس از ورود اورانگوتان به مزرعه شان، این حیوان را به رگبار بسته بودند.اورانگوتان‌ها طی سال‌های اخیر در فهرست حیوانات در خطر انقراض قرار گرفته‌اند. گفته شده براساس قوانین اندونزی، هریک ازکشاورزان به ۵ سال زندان و پرداخت جریمه ۷۵۰۰ دلاری محکوم خواهند شد.

 

سرشماری از خانوار موسسات،تمام شد

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیان داشت: حضور فعال مبلغان حوزوی و اعزام آنان در مناسبت های مختلف به عنوان یکی از خروجی های علمی شهرقم می باشد، به طوری که ستاد همکاری ها نیز از نعمت وجود چنین مبلغان محروم نبوده، به طوری که تاکنون موفق به سازمان دهی و برنامه ریزی فعالیت 3500 مبلغ ثابت در مدارس کشور بوده است. رحیمی با اشاره به حضور سه هزار و 500 مبلغ ثابت در مدارس، عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته 17 هزار مبلغ به مدارس در مناسبت‌های مختلف اعزام شدند.

 

سم سفید غذایی،بالاخره صدای وزیر را درآورد

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: هر ساله صدها نفر از شهروندان ایرانی بر اثر مصرف ماده‌ای سمی، به نام "قرص برنج" جان خود را از دست می‌دهند. علیرغم آنکه واردات، تولید و توزیع و فروش این ماده سمی از طریق مراجع قانونی مکررا ممنوع اعلام گردیده است، لیکن طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، این ماده همچنان در صدر علل ایجاد مسمومیت و مرگ و میر ناشی از مسمومیت و خودکشی با مواد سمی در شهروندان ایرانی است. متاسفانه این ماده سمی همچنان به سادگی از طریق بعضی مغازه‌های خرده‌فروشی در سطح شهر در دسترس متقاضیان است.بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی پیشنهاد داد که از طرف قوه قضائیه اعلام شود، افرادی که این ماده سمی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند در مرگ ناشی از مصرف آن نیز شریک هستند و باید عواقب قانونی و مجازات ناشی از آن را بپذیرند. به اعتقاد این وزارت اعلام چنین تصمیمی از سوی قوه قضائیه تاثیر بسیار مهمی در کاهش عرضه غیرقانونی این ماده سمی و کاهش مرگ و میر ناشی از آن خواهد داشت.

 

ناجا،کاوشگران فلزی را از کار بیکار کرد

سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در نشست هم‌اندیشی خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی با اشاره به کشف 57 هزار و 692 قلم اشیاء تاریخی مسروقه در طول 11 ماه گذشته سال  جاری از قاچاقچیان گفت:‌ از این مقدار حدود 23 هزار قلم مربوط به اشیاء مکشوفه اصل و حدود 26 هزار قلم مربوط به اشیاء بدل بوده است. رحمت‌الهی در خصوص تبلیغات و خرید و فروش دستگاه فلزیاب در فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: در مکاتبه‌ای که با دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که باید اقدامات بازدارنده‌ای برای این تبلیغات به وجود بیاید. براساس بررسی‌های انجام گرفته، 116 سایت از 200 سایت موجود که در زمینه تبلیغات فلزیاب فعال بودند فیلتر شده و در این زمینه باز هم پیگیری‌هایی خواهیم داشت تا خرید و فروش فلزیاب جزو فهرست مصادیق مجرمانه قرار بگیرد. به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، کشفیات این یگان نسبت به سال گذشته 38 درصد افزایش یافته و به همین دلیل می‌توان گفت، میل و گرایش نسبت به سرقت آثارباستانی کاهش نیافته است.

 

خبرنگاران هم از ترافیک،معافیت گرفتند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شناسایی خبرنگاران راحت است، گفت: به تمام خبرنگاران طرح ترافیک می‌دهیم و محدودیتی نداریم، نظارت می کنیم تا کسی با اصحاب رسانه تسویه حساب شخصی نکند.محمد علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص تعیین آیین‌نامه‌ای برای خبرنگاران برای دریافت آرم طرح ترافیک۹۷ ،  گفت: فعلاً طرح ترافیک را بعد از اصلاحات به فرمانداری ارسال کرده‌ایم. بعد از تأیید در فرمانداری آیین‌نامه‌ای برای خبرنگاران تهیه می‌کنیم. وی با بیان اینکه زمان برای انجام کار داریم، گفت: در صورتی که در مدت مقرر کار انجام نشود مدت آرم طرح ترافیک سال 96 خبرنگاران را برای 97 تمدید می‌کنیم تا بتوانیم آیین‌نامه را تنظیم کنیم. البته هر ساله آرم‌ها تا آخر فروردین تمدید می‌شد.

 

خانواده ها در دادگاه ها،روی دست انداز رفتند

معاون رییس قوه‌قضاییه اضافه کرد: ضمن اینکه فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه به صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود و مجلس در این ارتباط، اعداد خوبی را در قانون سنواتی لحاظ کرده است. آنچه در حوزه اجتماعی و کاهش آسیب‌ها باید اتفاق بیافتد و همه به آن توجه کنیم، اراده و عزم ملی و فعالیت مشترک است.وی تاکید کرد: در این حوزه پول خیلی تعیین کننده نیست بلکه اشتیاق و علاوه و باور به کاری که انجامی می‌دهیم، تعیین کننده است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضاییه از توقف نرخ رشد و کاهش ۸ درصدی پرونده‌های دعاوی خانواده درکشور خبرداد.

دولتی ها برای علم،ضمانت گذاشتند

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره‌ به چالش صدور ضمانت‌نامه‌ای برای شرکتهای دانش‌بنیان عنوان کرد: برای رفع این چالش، معاونت علمی سال گذشته پیشنهادی به کمیسیون دولت ارائه داد که بر اساس آن صندوقهای پژوهش و فناوری غیردولتی بتوانند ضمانت‌نامه برای شرکتهای دانش‌بنیان صادر کنند که با تصویب این پیشنهاد از سال 96 بیش از 600 فقره ضمانت‌نامه از سوی این صندوقها صادر شد.وی افزود: بانک توسعه صادرات هم از طریق یک صندوق پژوهش و فناوری اقدام به صدور ضمانت‌نامه برای این شرکتها می‌کند.

 

چهارشنبه سوزی،همه را آماده باش داد

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی در آستانه چهارشنبه سوری اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان قشر آسیب پذیر در مراسم چهارشنبه آخر سال هستند، آموزش شهروندی با رویکرد مدارس آغاز شده است.وی افزود: اقدامات فرهنگی همچون تولید و پخش انیمیشن‌های آموزشی در سرای محلات، مدارس، فرهنگسرا‌ها و نصب پوستر‌های هشداردهنده حوادث چهارشنبه آخر سال از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی برای اطلاع رسانی بیشتر به شهروندان بوده است.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران عنوان کرد: به منظور کاهش رسیدن نیرو‌های آتش نشانی در حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، یک هزار نیروی عملیاتی شامل نیرو‌های پیاده، موتورسوار، خودرو‌های سبک و سنگین در نقاط مختلف شهر مستقر خواهند بود، این در حالی است که از پتانسیل دیگر سازمان‌ها نیز استفاده خواهد شد.داوری تصریح کرد: ۵ هزار آتش نشان در آخرین شب سه شنبه سال به صورت آماده باش، حوادث احتمالی را پوشش خواهند داد.

 

سیب گاز زده،قربانی گرفت

سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتا استان تهران اظهار کرد: یک موبایل فروشی با نصب اپل آیدی بر روی گوشی‌های آیفون، اقدام به اخاذی از مشتریان خود کرده بود.وی افزود: این موبایل فروش پس از نصب اپل آیدی بر روی گوشی‌های آیفون مشتریان خود با داشتن رمز، اطلاعات و محتوای گوشی آن‌ها را سرقت می‌کرد و پس از مدتی با تغییر رمز و در دست داشتن اطلاعات مشتریان از آن‌ها اخاذی می‌کرد.سرهنگ کاظمی تصریح کرد: این مجرم بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال اخاذی کرده بود و ۲۰ شاکی داشت.رئیس پلیس فتا استان تهران در پایان گفت: این کلاهبردار درنهایت دستگیر شد و پرونده در مراجع قضایی درحال بررسی

است.

 

عیدی،زلزله را کمی تکان داد

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در جشن گلریزان ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه با اعلام اینکه عیدی مددجویان زلزله‌زده استان کرمانشاه 3 برابر پرداخت می‌شود، اظهار کرد: مستمری این افراد در آبان ماه 3 برابر و در آذرماه 2 برابر پرداخت شد.وی با اشاره به اینکه در 7 شهرستان زلزله‌زده کرمانشاه 28 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: مسکن 7 هزار خانوار در این حادثه آسیب‌دیده است که از این تعداد 4 هزار خانه به‌طور کامل تخریب‌شده و 3 هزار خانه نیز نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد.

 

دم خروس،توریست را گیر انداخت

پلیس ژاپن اقدام به دستگیری توریست ۲۶ ساله آمریکایی به علت کشف سر بریده در چمدان او کرد.به گفته پلیس ژاپن، یوگنی، توریست آمریکایی برای گذراندن تعطیلات خود به ژاپن مسافرت کرده است.گفتنی است، این توریست ۱۶ فوریه با زن ۲۷ ساله ناشناسی درگیر شده و از آن روز این زن ناپدید شده است.به گفته پلیس ژاپن سر بریده این زن در چمدان توریست آمریکایی کشف شده است.این توریست آمریکایی چمدان به دست در زمان ورود و خروج از آپارتمان، در ۱۶ فوریه دیده شده است.

 

ماکسیما در دام ناجا گرفتار شد

رئیس پلیس پایتخت به دستگیری اعضای باند سارقان فرش معروف به باند ماکسیما اشاره کرد و گفت: این سارقان تنها در یک سرقت بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فرش سرقت کردند.سردار حسین رحیمی در خصوص دستگیری این باند سرقت، بیان داشت: تقریبا در اوایل سال جاری موارد متعدد وقوع سرقت از فرش فروش ها را داشتیم که غالب این ها در مراکز تجاری و به عنف انجام می شد.وی افزود: این باند ۸ نفره شناسایی و دستگیر شدند.رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه اعضای این باند که در تهران و دوتا از شهرهای غربی کشور بودند همه با هم و یکجا دستگیر شدند، عنوان داشت: این سارقان حدود بیست مغازه را مورد سرقت کرده بودندوی با اشاره به اینکه معمولا ساعت سرقت این سارقان بین ساعت ۱ تا ۴ صبح بوده، افزود: ارزش ریالی سرقت های این سارقان بسیار زیاد می باشد که به عنوان نمونه در یک مغازه که سرقت کردند بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان در ۲۰ مغازه اقدام به سرقت کردند؛ که با توجه به دامنه و گستردگی سرقت هایی که انجام داده اند هنوز تحقیقات ادامه دارد.

 

بلیط سفر مددجویان از امداد،صادر شد

تفاهم نامه متشرکی بین اتاق تعاون ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزبانی اتاق تعاون به امضا رسید. پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مهمترین اولویت مددجویان، اشتغال است، گفت: سه میلیون نفر مددجوی کمیته امداد هستند و ١.٥ میلیون نفر هم مددجوی موردی هستند.وی تاکید کرد:برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد امام  در سال جاری ٢١ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که باید ١٤٠ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شود.فتاح سقف وام اشتغال مددجویان را ٢٠٠ میلیون ریال عنوان کرد و گفت:این وام به شکل قرض الحسنه برای اشتغال به آنان پرداخت می شود.رئیس کمیته امداد با بیان اینکه با ایجاد اشتغال و توانمندسازی طی ۲ تا ۳ سال آتی مددجویان می توانند از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند ادامه داد: ایجاد اشتغال برای یک نفر همراه با ریسک است اما اگر ایجاد اشتغال در قالب تعاونی باشد خطر پذیری شغل کمتر می شود.

 

اوین،دلش برای نمایندگان ملت دوباره تنگ شد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از درخواست مجدد تعدادی از نمایندگان برای بازدید از زندان اوین خبرداد.وی در رابطه با بازدید نمایندگان مجلس از اوین گفت: با توجه به اتفاقات اخیری که مجددا در اوین رخ داده است، برخی از نمایندگان در قالب پیشنهادی درخواست بازدید از زندان اوین را داشتند که باید مورد موافقت قرار گیرد.دهم بهمن ماه بود که ۱۰ نفر  از نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید کردند. این بازدید که به علت خودکشی یکی از متهمان بازداشتی در اغتشاشات دی ماه بود، از اندرزگاه ۴ (محل نگهداری اغتشاش گران) و همچنین بند ۲۰۹ زندان اوین انجام شد.چندی پیش جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی خواست تا در پرونده فوت کاووس سیدامامی با انجام تحقیقات لازم و تسریع در جمع‌آوری ادله و تحقیق از افراد مرتبط با زندانی، نسبت به هرگونه مسامحه و قصور در نظارت بر زندانی و تعقیب افراد مقصر اقدام کند. کاووس سید امامی از فعالان محیط زیستی متهم به جاسوسی بود که روز نوزدهم بهمن ماه در زندان اوین خودکشی کرد.

 

 

 

 

مردم به سیف،روی خوش نشان دادند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از فروش اوراق گواهی سپرده ریالی استقبال فراوانی شده است. به گفته سیف میزان استقبال جامعه از گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و پیش فروش سکه چندان زیاد نبوده ولی برعکس فروش اوراق گواهی سپرده ریالی با استقبال قابل توجهی روبرو بوده است، بطوریکه گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز فروش رفته، بسیار ناچیز و تعداد قطعات پیش‌فروش سکه نیز معادل 177 هزار قطعه بوده است.این در حالی است که عملکرد انتشار گواهی سپرده ریالی از تاریخ 28 بهمن 1396 تا 3 اسفند 1396 معادل 101 هزار میلیارد تومان بوده که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود.

 

غبار عید از بقاع متبرکه،کنار رفت

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حمید عسکری در حاشیه برگزاری دوره آموزشی، توجیهی طرح آرامش بهاری ویژه نوروز 97 در بقاع امامزادگان یاسر و ناصر طرقبه افزود: پذیرایی از این تعداد زائر با ارزش ترین امتیاز فرهنگی برای سازمان اوقاف به شمار می رود. وی اظهار کرد: هشت هزار و 84 مکان مذهبی و بقعه متبرکه در کشور وجود دارد که 25 هزار نفر به عنوان اعضای هیات امنا و 27 هزار نفر به عنوان خادم افتخاری و ثابت در آنها خدمات فرهنگی، قرآنی و اجرایی به زائران ارائه می دهند. وی گفت: سه هزار مبلغ مذهبی در ایام نوروز 97 در اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کشور خدمت رسانی می کنند و همچنین یکهزار خیمه معرفت طی این مدت در بقاع متبرکه برپا می شود. عسکری با اشاره به نقش خیرین و مردم متدین در توسعه فرهنگ زیارت و احکام دین افزود: بیش از 80 هزار مسجد و 20 هزار حسینیه در کشور توسط افراد متدین و مذهبی اداره می شود که در رویش فرهنگ ناب اسلامی و گسترش آرمان های انقلاب اسلامی ایران بسیار خوب عمل کرده اند. دوره آموزشی، توجیهی طرح آرامش بهاری سال 97 ویژه مدیران فرهنگی و هیات امنا، خادمان ثابت و مدیران فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به صورت استانی برگزار می شود که این دوره در استان خراسان رضوی با محوریت شهرهای طرقبه، سبزوار و کاشمر برگزار شده است.

 

ابتکار به توسعه زنان،التیماتوم داد

معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست طرح ملی توان افزایی بانوان جویای فرصت های کسب و کار با رویکرد کارآفرینی با اشاره به هفته زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: سند توسعه زن و خانواده استان ها کار کلیدی است و انتظار دارم همه مدیران کل امور بانوان و استانداری ها و سازمان برنامه و بودجه در استان های مختلف کشور در راستای تدوین و بعد از آن در اجرایی شدن آن کوشش جدی داشته باشند.وی تصریح کرد: آموزش های ما باید به تغییر رفتار و مهارت های مختلف پردازد ما باید این موارد را ارزیابی کنیم که نتیجه آن چیست و باید نتیجه آن را در تغییرات اساسی در شاخص های بهداشتی، نرخ سواد و تعداد پست های مدیریتی و همه اینها مشاهده کنیم اگر تغییرات اینگونه باشد موفق هستیم.معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: ما باید نتیجه محور عمل کنیم و چرا نباید پژوهش ها را کاربردی کنیم چون آمار و اطلاعات درستی نداریم تا طرح ها را خوب اجرا کنیم البته باید در همه طرح ها و پژوهش ها نتیجه بگیریم چون پژوهش اگر کاربردی باشد تا به سمت اجرای طرح های اساسی و سیاستی پیش رویم.وی اظهار داشت: حرکت ما در سطح ملی و استان ها برنامه محور باید باشد و ما اطلاعات خوبی از نظر آماری داریم البته زمان برای ما بسیار مهم است و می خواهیم در ٦ ماه زمان تدوین سند توسعه زن و خانواده، این سند محقق شود نه اینکه این زمان افزایش یابد.ابتکار افزود: باید روی سند تا مردادماه یا نهایت شهریورماه، گزارش ملی روی این سند داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha