پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نرم افزار

حوزه/ نرم افزار «پژوهیار»، اولین نرم‌افزار مدیریت استناددهی فارسی زبان برای استفاده پژوهشگران روی سیستم های کتابخانه و بانک اطلاعات نصب شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نرم‌افزار پژوهیار دو در سیستم های کتابخانه، بانک اطلاعات و کتابخانه دیجیتال جامعه الزهرا(س) نصب شد، تا پژوهشگران از این پس بتوانند از ویژگی ها و امکانات این نرم افزار استفاده کنند.

گفتنی است: «پژوهیار» اولین نرم‌افزار مدیریت استناددهی متن باز فارسی زبان است که بر پایه نرم افزار زوترو طراحی شده؛ این نرم افزار محققان و پژوهشگران را در امر پژوهش و مستند‌سازی نتایج پژوهشی یاری می‌کند. پژوهیار، ابزاری پژوهشی و قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل منابع علمی خود رابه آسانی انجام دهند و سپس با تکیه بر آن بتوانند به نحو مناسبی و بر اساس شیوه‌نامۀ استناددهی مورد نظر خود، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله بپردازند.

این نرم افزار دارای قابلیت‌های بسیاری از جمله ذخیره و طبقه بندی اطلاعات، یادداشت گذاری، استفاده از برچسب‌های مختلف، جستجوی اطلاعات ذخیره شده و... است. همچنین پژوهیارپیوند محکمی با منابع برخط (online) دارد، به گونه‌ای که هنگام جستجو و بازیابی اطلاعات از کتاب، مقاله، صفحات وب، تصاویر و ده‌ها قلم دیداری و شنیداری دیگر، پژوهشگر به طور خودکار می‌تواند منابع خود را در نرم افزار ذخیره کند و سپس برای استناددهی از این منابع با شیوه‌های مختلف استناددهی به این اقلام متنوع اطلاعاتی در متن در حال نگارش خود اقدام نماید.

این نرم‌افزار بر اساس نیاز سه زبانه و تلفیقی کاربران منابع پژوهشی فارسی، عربی و انگلیسی طراحی و ارائه شده است.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha