سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم دهقان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلیمن دهقان، نیاز کنونی جامعه را طلاب و روحانیان با سواد و انقلابی عنوان کرد و گفت: امروز انتظار جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوانان از روحانیت بسیار بالاست، لذا طلاب باید در زمان تحصیل بتوانند و سعی کنند که تمام علوم دینی را به خوبی فرا بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدابراهیم دهقان، شامگاه دوشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه، اظهار داشت: طلبه بودن وظیفه ای بس سنگین است، لذا طلاب باید به نحو احسن از عهده از این وظیفه دینی و اجتماعی برآید.

 استاد اعزامی از قم با اشاره به اینکه درس خواندن در حوزه با دانشگاه و دیگر مدارس علمی کشور بسیار متفاوت است، گفت: طلبه ای که در محیط مذهبی مدرسه حوزه درس می خواهند هم باید اهل تحصیل باشد و هم تهذیب و...، ولی در دیگر مراکز اولویت اول تحصیل است.

وی عنوان کرد: طلاب از بدو ورود به حوزه علمیه وظایف شان چندین برابر می شود و باید به فردی مومن، خداترس، باتقوا و... تبدیل شود و دلبستگی های دنیوی را فراموش کند.

این استاد اعزامی از قم با اشاره به اینکه طلاب باید خوب درس بخوانند، گفت: طلابی که در حوزه های علمیه در حال درس خواندن هستند باید از بدو ورود به حوزه تا زمانی که فرصت دارند به دنبال درس، تحقیق و پژوهش باشند و لحظه ای از این مهم غافل نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان، نیاز کنونی جامعه را طلاب و روحانیان با سواد و مجرب عنوان کرد و اظهار داشت: امروز انتظار جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوانان از روحانیت بسیار بالاست، لذا طلاب باید در زمان تحصیل بتوانند و سعی کنند که تمام علوم دینی را به خوبی فرا بگیرند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه روحانی و طلبه در جامعه نقش زعیم را بازی می کند، گفت: جایگاه روحانی و طلبه در نزد مردم بسیار متفاوت تر از سایر اقشار است، لذا اینجاست که روحانی و طلبه باید در اعمال خود بسیار دقت کنند و در همه جا و همه حال خداوند را به یاد داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طلاب باید در دوران تحصیل همواره چندین صفت و ویژگی را با خود به همراه داشته باشند، اظهار داشت: خوب درس خواندن، تقوا، تحقیق و پژوهش مداوم در علوم دینی و حتی دیگر علوم روز و... باید از صفات و خصوصیات بارز یک طلبه ممتاز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان با تاکید بر اینکه ترس دشمنان از برادری و همبستگی مردم و روحانیت است، گفت: دشمنان این نظام اسلامی به هر دری می زنند که این زنجیر همبستگی را پاره کنند، لذا با ترفندهای بسیار پیچیده به دنبال عملی کردن این نیت پلید خود هستند.

 استاد اعزامی از قم تاکید کرد: با وجود این همه دسیسه و ترفندهای ناجوانمردانه دشمنان اسلام، به حمد خداوند متعال روز به روز وحدت و همبستگی ملت و روحانیت بیشتر از پیش می شود و این خود خاری در چشمان دشمنان دین خداست.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان اظهار داشت: امروز تحصیل برای طلاب نسبت به رژیم گذشته بسیار آسان شده و هر کسی که زمینه معنوی و دینی داشته باشد به راحتی می تواند وارد حوزه علمیه شود و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد و باید خدا را شاکر باشیم که امروز طلبه و روحانی در جامعه جایگاه بسیار رفیعی نسبت به رژیم منحوس گذشته پیدا کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: طلاب و روحانیون باید همیشه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری که در واقع عطیه ای الهی است را نصب العین خود قرار دهند و سخنان معظم له را چه در تحصیل و چه در امور جاری زندگی خود سرمشق قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha