پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام  سید اسماعیل حسینی مقدم در نشستی با اصحاب رسانه

حوزه/حجت الاسلام حسینی مقدم از برگزاری ششمین مرحله آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در صبح روز پنج شنبه ۱۰ اسفند ماه با حضور ۹هزار ۴۰۰ در مصلی قدس قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام  سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که با موضوع طرح تربیت حافظان قرآن کریم، آزمون کتبی طرح تربیت حافظان و برگزاری ششمین مرحله آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با بیان اینکه طرح حافظان قرآن از جمله طرح هایی بود که رهبر معظم  انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ در کشور تاکید داشتند و دارند گفت: برای اجرای این طرح و منویات ایشان، اداره کل اوقاف وارد عمل شد و توانست در طی برگزاری 5 دوره از طرح، 7هزار حافظ تربیت کند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم با بیان این که برای اجرای این طرح، شاهد هم فکری و هم افزایی مراکز فرهنگی مانند اداره کل ارشاد و اداره کل اوقاف هستیم، افزود: طرح تربیت از جمله طرح های مشترک بین دو اداره کل ارشاد و اوقاف است که در استان قم در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این دو دستگاه در 10 اسفندماه ششمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن را برگزار خواهند کرد، افزود: این هم افزایی باعث استقبال دو برابر شرکت کنند گان شده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که ششمین مرحله آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در صبح روز پنج شنبه 10 اسفند ماه با حضور 9هزار 400 در مصلی قدس برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از این تعداد 323 نفر در حفظ  کل، 72 نفر در حفظ 25 جزء، 237 نفر در حفظ 20 جزء، 904 نفر در حفظ 5 جزء، 1هزار926 نفردر حفظ جزء 30 و 321 نفر در حفظ 15 جزء، 619  نفر در حفظ 10 جزء الباقی در سایر رشته خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در مجموع در 22 رشته آزمون برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این اداره کل برای طرح تربیت حافظان فعالیت دیگری هم در استان انجام داد که از جمله آن توسعه مدارس شبانه روزی در بعضی امامزادگان مانند شاهزاده جمال است.

وی افزود: در این امامزاده که اولین مدرسه شبانه روزی راه اندازی شده و اقدام به فعالیت کرده در ظرف 7ماه حافظان توانستند 18 جزء را حفظ کنند.

حجت الاسلام حسینی مقدم اظهار داشت: قطعا در طی یک سال حافظان می توانند، حافظ کل قرآن کریم شوند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قم عنوان کرد: به دنبال سطح ارتقاء مدارس شبانه روزی در بعضی امامزادگان هستیم و قطعا با این روند، شاهد پیشرفت و رشد طرح تربیتی حافظان خواهیم بود.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha