سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جبهه مردمی هند

حوزه/ فعالیت یکی از گروههای فعال مسلمان در هند به نام "جبهه مردمی هند" به اتهام ارتباط با داعش توسط حکومت محلی ایالت جارکند، ممنوع شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ فعالیت جبهه مردمی هند(پی اف آی)  یکی از گروه‌های فعال مسلمان در هند به اتهام ارتباط با داعش توسط حکومت محلی ایالت جارکند، ممنوع شد.

نخست وزیر ایالت جارکند با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر انتقال افرادی از این گروه به سوریه جهت پیوستن به داعش و براساس قوانین مبارزه با تروریسم فعالیت این گروه را ممنوع اعلام کرد.

طرفداران جبهه مردمی هند این اقدام دولت را به دلیل مبارزه این گروه با فساد دولت محلی می دانند.

دبیر کل جبهه مردمی هند محمد علی جناح با ارسال نامه ای به نخست وزیر ایالت ضمن رد اتهامات گفت: ما هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی نظیر داعش نداریم و هیچ دلیل و مدرکی نیز در این زمینه وجود ندارد و ما همیشه در هند صرف نظر از مسائل مذهبی سعی در ارائه خدمات به تمام اقلیت های مذهبی داشته و داریم.

لازم به ذکر است که جبهه مردمی هند از سال2006 فعالیت خود را با شعار ایجاد جامعه ای بدون اختلاف طبقاتی و با عدالت و امنیت و با محوریت فعالیت های خیریه و غیر انتفاعی آغاز کرد، ولی با توجه به داشتن شاخه های شبه نظامی و حمایت از شخصیت هایی که افکار بنیادگرایانه دارند همواره متهم به داشتن افکار و فعالیت های افراطی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha