پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهورآزاد کشمیر

حوزه/ مسعود خان ضمن انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل سازمان ملل در قبال کشمیر گفت: دبیر کل سازمان ملل به جای پنهان شدن پشت بیانیه های صوری علیه جنایات هند در کشمیر بایستد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ سردار مسعود خان رئیس جمهور کشمیر تحت کنترل پاکستان ضمن انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل و دبیر کل سازمان ملل متحد در قبال کشمیر گفت: دبیر کل سازمان ملل بجای پنهان شدن پشت بیانیه های صوری علیه جنایات هند در کشمیر بایستد.

وی در لندن و در نشستی در جمع مسئولان و مقامات دولتی و محلی حاضر شد و در سخنان خود ضمن معرفی کشمیر به عنوان بهشت روی زمین اظهار تاسف کرد که این بهشت در حال سوختن است و جامعه جهانی فقط با سکوت این مناظر را تماشا می کند، و به جای اعتراض به این وضعیت در حال رقابت جهت برقراری روابط اقتصادی و سیاسی بیشتر با هند است.

وی با انتقاد از عملکرد شورای امنیت و شخص دبیر کل سازمان ملل خواستار اقدامی ملموس جهت توقف فشار و ظلم دولت هند بر کشمیری ها شد.

سردار مسعود خان صدور بیانیه های صوری را ناکافی دانست و آن را سبب خدشه دار شدن جایگاه سازمان ملل دانست.

منطقه آزاد کشمیر به جنوبی ترین منطقه کشمیر اطلاق می شود که تحت کنترل پاکستان است، اما از نظر رسمی یک ایالت پاکستان یا بخشی از این کشور نیست، بلکه یک حکومت مختص به خود دارد و دولت پاکستان آن را کشوری مستقل می‌داند هرچند این منطقه تحت حمایت و حفاظت پاکستان است و از نظر اقتصادی و اداری با پاکستان مرتبط است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha