پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر - امام جمعه تنکابن

امام‌جمعه تنکابن به مسأله اشرافی گری اشاره کرد و آن را آفت بزرگی برای انقلاب و آرمان های نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز خط اشرافی گری همچنان در میان مدیران و مسؤولان کشور دیده می شود و این نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان به سخنان اخیر مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی، فلسفه ارسال همه‌ انبیاء و اولیاء الهی را رساندن جامعه به عدالت دانست و گفت: پیشرفت در عرصه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده است اما در زمینه عدالت عقب‌مانده هستیم و باید از خدا و مردم عذرخواهی کنیم.

مدیر سابق حوزه علمیه بابل با اشاره به این که در چهار دهه اخیر پیشرفت در عرصه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده است، اما در زمینهٔ عدالت دچار عقب ماندگی هایی هستیم، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این عقب ماندگی باید با تلاش و جدیت مسؤولان رفع شود.

حجت الاسلام پوراکبر، کسب موفقیت یا عقب‌ماندگی در عدالت را نتیجه‌ عملکرد مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: مردم دِین خود را ادا کرده‌اند و این ما مسؤولان هستیم که باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مردم در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب خوش درخشیدند و لحظه ای نسبت به آنچه وظیفه آنها بود درنگ نکردند، بیان داشت: حضور در صحنه مردم همواره عامل عزت و اقتدار ملت ایران در دفاع از انقلاب بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم نقشی محوری در همه صحنه ها و عرصه های انقلاب داشتند، افزود: اگر حضور در صحنه مردم و همراهی با امام راحل نبود، انقلاب به پیروزی نهایی نمی رسید.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که مردم در همه صحنه ها به وظیفه و رسالت واقعی خود در برابر انقلاب عمل کردند، بیان داشت: باید دید که آیا مسؤولان و مدیران کشور به آن رسالت واقعی خود در برابر چنین مردم آگاه و فهیمی عمل کرده اند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشرافی کاملی که نسبت به مسائل مهم و کلان کشور دارند آسیب های کشور را شناسایی کردند و به مسؤولان متذکر شدند، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان نیز همانند مقام معظم رهبری این گونه دغدغه داشتند به حتم شاهد بروز مشکلات در کشور نبودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مقام معظم رهبری نیز همانند امام راحل همواره دغدغه مردم و رسیدگی به امور آنها را دارند، تصریح کرد: مسؤولان باید از حاشیه ها کم کنند و به رسیدگی به امور مردم بپردازند.

حجت الاسلام با انتقاد از این که متأسفانه خیلی‌ها امروز آرمان‌های انقلاب را ندارند، تصریح کرد: روی کار بودن آدم‌های با سابقه انقلابی اما عوض‌شده از خط و راه انقلاب به معنای ارتجاع است و این دومین موضوعی است که مقام معظم رهبری نگران آن هستند.

امام‌جمعه تنکابن همچنین به مسأله اشرافی گری اشاره کرد و آن را آفت بزرگی برای انقلاب و آرمان های نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز خط اشرافی گری همچنان در میان مدیران و مسؤولان کشور دیده می شود و این نگران کننده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان به جای شعار گرایی در پی خدمت صادقانه به مردم باشند، تصریح کرد: مردم از شعار و وعده های توخالی خسته شده اند و انتظار دارند بیشتر به خواسته ها و دغدغه های آنها توجه شود.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که یکی از شعارهای محوری انقلاب اسلامی توجه به محرومان و مستضعفان جامعه بوده است، افزود: نباید در دهه چهارم انقلاب این مسیر تغییر کند و توجه به یک قشر خاص مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید همانند سال های نخست انقلاب به آرمان ها و ارزش های انقلاب توجه بیشتری کنند، بیان داشت: مسؤولان باید انقلابی و دارای روحیه خدمت باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha